söndag 1 januari 2012

2012 nu...

Och jag trodde jag skulle kunna lista ut hur man blogga från mobilen, men icke sa nicke. Någon som har tips på hur man gör?

En mycket trevlig början av nyårsafton med skoteråkning och grillning nere på lägdan, med goda grannars sällskap. Lite turbulent senare men som i alla fall slutade i en jätte trevlig kväll/ natt i Ångeron! Tusen tack för allt!

Skulle vilja summera året som gått, men det får vi se om det blir. Lovar inget. Så har jag en massa funderingar: Hur ska man göra när det gäller blogg och man har familj? Ska man ha en låst blogg? Nu har jag ju kanske redan lagt ut bilder m.m men hur bör man göra? Ja jag vet, jag måste välja själv, men vore kul att höra åsikter? Hur är det med FB och blogg är det bra är det dåligt? Vad är bra och vad är dåligt. Hänger jag ut mina barn över hela världen?Ja det gör jag väl om jag skriver i en olåst blogg?? Hm, ja det är mycket funderingar. Och hur man än funderar så e ju ändan bak. Hur personlig ska man vara?

1 jan tillbringades i alla fall mestadels med att va bakis ( trots att jag drack en öl tidigt på kvällen) tycker att jag är mycket bakis, fast jag inte druckit något alls. Alltså att jag känner mig bakis. Och detta inträdde kanske efter andra barnet? Men mycket mer markant nu. Någon annan som har denna trötthetskänsla, med huvudvärk och seghet? Så åkte jag en sväng till Ångeron igen, eftersom jag lämnat telen där. Blev bjuden på kaffe och hade det mysigt.

Måndagen den 2 jan, så var barnen tillbaka på förskolan. Jag åkte till stan för att handla på maxi och hämta Hugo. Hem och hämta barnen på förskolan och sen vidare på 6 års kalas, firade även mamman lite som fyller den 3:e. Där vi även blev bjudna på middag och jättegod tårta! Sen va det hem och i säng med alla barn. Jonathan sov obefintligt lite om änns något denna natt :(

tisdagen den 3 jan: Tog oss ialla fall ut en liten stund på förmiddagen och åkte lite skoter och kälke. Carro med barn kom och va med oss. Tur va väl det. Annars hade jag nog inte orkat med gårdagen.

Onsdagen den 4 jan: I natt sov lille herren i alla fall mellan 1-4. Men jag kan säga att det e på tok för lite för mig. Efter en kall dusch och starkt kaffe tog jag mig till stan med Hugo i alla fall. onathan hade lite feber men fick följa han med. Och morgan passa på att lifta hem. Sen uträttades en massa ärenden och handlades det en hel del. Hem och lasta ur bilen och iväg och hämta barn och vidare på kalas till K-O. När vi kom hem hade Jonathan ganska hög feber och börjar tro att han har ont i örat igen, fast andra. Får se hur denna natt går. Hittills har han vaknat en gång i timmen och nu e han uppe. Jag har längtat att lägga mig sen jag kom hem. Och nu ska jag göra det. Ska mata Jonathan en sista gång och lämnar sedan över med varm hand till pappan, går ner och lägger mig i bäddsoffan med hörselproppar. God Natt!


Inga kommentarer: