måndag 3 maj 2010

Tjolahopp vad tiden går..

..och känner väl att det mycket har blivit bara uppdateringar på slutet. men så får det bli även denna gång.
Sen sist har vi varit till stan och hämtat vår fina cykelvagn!! Passa perfekt för Erik och Isabelle, det enda som e lite problematiskt e väl att Isabelle såg inte utt att sitta allt för gott då det e ett rakt ryggstöd..vad jag hittills har kunnat luska ut, men lär nog ordna sig det med. Erik åkte har hunnit åka både lite grävare och traktor med pappa. Och det vill jag lova var mycket uppskattat av pojken. Han häpnar mig många gånger..visst så tycker man väl alltid att ens egena barn e jätteduktig och så..lite föräldrar skryt, men jag tycker att han e värd det. Han e bara 2 år, men tror att både vi och andra många gånger tar han för att vara större, pga. sin storlek, och visst kan man diskutera det fram och tillbaka, men nu ska jag berätta vad det va jag egentligen ville säga. Förra veckan så skulle vi åka och hälsa på någon, kommer inte ihåg vem. Så först bad Anders Erik att hämta, blöja, byxa, t-shirt, långärmad tröja och strumpor. Och han fixa det, kom med en av varje..brukar hjälpa han, lägga fram eller ge han något av allt. Denna gång fixa han och ta med allt själv!! Och det e inte nog med det. Så sa jag att vi måste packa skötväskan/ Isabelles väska med och att vi skulle ha, flaska, majskrokar, mat till Isabelle. Han hitta själv igen burken som vi brukar ha majskrokar i och kom med den. Så sa jag att vänta, Jag måste fylla på den och hämta de andra grejerna, upprepade vad det va. Då gick han till Anders och sa till honom vad han (grejerna jag hade sagt) ville ha och stoppade sen ner i väskan!!! Han är även väldigt duktig på namn! Han kan vad alla på sin avdelning på dagis heter!! Ja nu har jag skrutit klart om Erik. Isabelle hon har fått två tänder på nedre käken, om jag inte nämnt det förut och är faktisk ett väldigt nöjt och självgående barn i det mesta, men även mammig :p Vi har ju varit så mycket sjuka att det e helt otroligt, men säkert fler som varit drabbade av det... Isabelle hon hade jättehög feber från torsdag- söndag. Trotsade det och va till Malin med familj för grillning på valborg. Tyvärr kunde inte Anders följa, då jag måsta iväg till Orrgården för att sälja korv, och som blev en total flopp senare på kvällen. Jag och Malin tog oss ut på en ridtur i lördags, dock hade vi samma tur med vädret som sist vi va ut tillsammans, det blåste nästan storm :( Igår va vi och besökte Birgitta och grabbarna. Sen en sväng till farmor och farfar där vi blev bjudna på mat. Åt dock bara lite så planen va att vi skulle till stan sen och handla och äta där. Men klockan blev så mycket och barnen så trötta så det blev inget med det. Idag har Isabelle varit grinig som jag vet inte vad, hon kan säker ha ont någonstans och inte må bra, men vet inte vad det varit för fel, var även på BVC då vi och hon varit sjuk så mycket och att det tar om hela tiden. Men skulle avvakta till i morgon då hon inte hade någon feber idag och hade hon det i morgon så skulle vi komma ner. Nu får det va allt för i kväll. Gnatt!

Inga kommentarer: