lördag 26 februari 2011

Veckan bara rulla iväg!




Hejsan hoppsan vad veckan bara rusar iväg! Några timmars jobb har det ju vart. En sväng till ikea har också hunnits med. Men så värst mycket handlat för egen del blev det inte. Lite saker som behövdes bara. Ångra mig på en sak som jag skulle ha köpt. Men kanske man kan be mamma fixa det.
Vi e ju stöd familj åt en kille som e lika gammal som Erik. Han va här i helgen som va. Tyvärr va barnen inte så krya så det blev en lugn helg.
Får dåligt samvete när jag plocka fram barnens böcker. Gör en varsin scrapbook eller liknande till dem och ska skriva i en sån vanlig boken om mig. När jag kolla nu hör om dagen så inser jag att jag ligger låång efter, så bör verkligen ta tag i det någon dag/dagar. På börja att sortera in kort i album med som jag beställde i november tror jag. Så har i alla fall börjat.
Isabelle hon har börjat sagt så många mer ord sen de sög ur vaxet ur örat på henne. Söt tjejen. Helst av allt vill hon gå naken hela tiden hemma. Erik har ju varit blöjfri på dagarna väldigt länge nu. Men bajseriet funka inte riktigt, blev i kalsongerna hela tiden. Hade ingen aning om hur jag skulle göra, va ju liksom vi som bestämde åt han att han skulle sluta med blöjor, så kändes som att han kanske inte va redo egentligen Men till sist så kom jag på idén som har gett resultat. Köpte tavlor på dollar och hem så fick de måla de. Köpte även en massa roliga klistermärken. Har ett system att har han bajsat på toan får han välja klistermärke och sätta på tavlan, två lyckade försök, får man en klubba, 10 klistermärken så får man åka på ica och köpa en liten bil! Det kan hända en olycka ibland nu med, men mer och mer sällan! Isabelle hon får klistermärke om hon kissar på potta eller toa med.
Erik han va hur söt som helst igår förmiddag, då hade han ordnat kalas på Isabelles rum och dukat och satt fram stolar och då var det Isabelle ( som va en bebis i leken) som skulle firas! Han e mycket för att leka att han e andra personer och mamma, pappa och barn.
Varit på supertrevligt kalas hos Carro och Mogge idag! Fanns fika och smörgåstårta till ett helt hockeylag! Gott och trevlig va det! Barnen e tussiga, som vanligt. Men man får ju hoppas att det blir så att de blir mer och mer resistent, för då borde ju vi aldrig behöva va särskilt sjuka i famtiden. Det får va allt för ikväll!

Inga kommentarer: