måndag 7 mars 2011

Lite sen sist då ;)

Ja förra veckan va barnen hemma och va sjuk början av veckan. Hade feber och så. På torsdag va de så pass att de fick va på dagis. Även fredag då jag jobba. Sålde passaten i veckan så nu är det stor omställning att man bara har en bil. Eller har ju två kvar, men King caben e ju bara föusbil. Efter jag jobbat och hämta barnen på dagis for Anders och hämta H i stan ( våran extra kille) och jag och barnen va hemma och fixa. Sen kom Marlen, Anton, Linnea och Per på middag. Blev inget exklusivare än taco. Barnen lekte och bråka lite om vart annat. Vid 22 hade Marlen med familj åkt hem och barnen stoppades i säng. De sov ända till strax före åtta, men tydligen va det lite för lite, för va mycket ledset och gnälligt på förmiddagen. Mitt i lunchen gick larmet och Anders for på utryckning. Vi skulle till Alfred och uppvakta han som fyllt tre år i veckan. Klädde mig och barnen och gav mig ut i stormen. Pojkarna fick sitta på pulkan och Isabelle i vagnen. Himmel va det blåste och va halt! Höll på att åka på skorna med pulkan och vagnen i varsin hand bortöver till Malin. Tog oss fram och fick jättegod tårta! Barnen hade roligt även om det blir lite små bråk. Anders kom till sist med. Han tog king caben så vi skulle kunna ta med Isabelles nya säng med oss. Bytt till mig en junior säng av Malin och Rikard. Så grabbarna fick åka med Anders hem. Väl hemma va det dags att fixa lite mat. Blev en tidig kväll. Söndagen tog jag och barnen med oss lite lunch och for bort till kövra och lekte. Sen hem, hämta upp Anders och vidare mot djungelhuset. Carro med familj hacka på. Va en super dag förutom att jag känt mig rätt risig. Åt pizza till middag och lämna tillbaka H. Sen blev det hem och ladda om för ett möte på orrgården, som visa sig va ganska meningslöst att jag åkte på :( inte så kul när man inte e riktigt 100 och Anders blev lidande av det med att han fick gå ut sent. Någorlunda tidig kväll. Med några alvedon till frukost tog jag mig iväg på jobbet och har varit där idag. Men mått ganska dåligt och tagit några fler alvedon. Kände att jag inte prestera så bra och ringde HC för att få träffa läkare, men han hade bara tid i morgon. Så blev bestämt att jag skulle åka ner och lämna urin prov och träffa läkare imorgon 11. Urinprovet visade lite bakterier, men inget så där så man kunde veta om det e det eller inte. Så vi får se vad läkaren säger i morgon. Har ont och bihålorna och även bak i ryggen och lite täta trängningar osv. ( där är jag lite rädd att det är någon uvi som vandrat) Hade dock ingen feber när jag va på HC. Önskar att det va klart och tydligt vad som e fel så man kan få hjälp och så att man inte känner sig som någon fjant över att man mår skit och inte är på topp. Ja nog klagat, återstår att se vad läkaren säger i morgon! Nu blir det sängen!

1 kommentar: