tisdag 22 mars 2011

Storm väder :(




Jag hoppas att det finns några uteleksaker kvar i morgon eller att man kanske kan hitta dem hos någon grannar. Är jobbigt när det blåser så mycket. Här blåser det ju ofta, men detta e ju verkligen extremt. Men man sk ainte klaga, finns ju platser i världen där de haft/ har det mycket värre :(

Skulle ha jobbat idag, men legat med migrän hela förmiddagen. Huvudvärken lätta lite tills ungarna skulle hem, men inte helt. Har ju huvudvärk väldigt ofta och började föra dagbok på den, men det kom jag ihåg att göra i fem dagar tror jag, men sen glömde jag skriva ner. Så får nog ta och börja om med det så man har något att visa för läkaren. Har ju haft problem flera år, sen jag gick i gymnasiet. Kommer mest från nacken och ryggen. Har varit till läkare flera gånger och sist trodde han att jag hade både spänningshuvudvärk och migrän ( fattar inte riktigt skillnaden) och så fick jag migränmedicinen utskriven för att pröva. Men det va när Isabelle va liten och jag ammade,medicinen fick man inte ta och amma, så då var det så krångligt att jag sällan tog den och ofta för sent tror jag. Inte någon speciell verkan tyckte jag heller. Så lär det ju ta mer på kroppen nu när an e gravid igen och som jag går upp mycket i vikt :( Får ta tag i det i alla fall, för det e jobbigt att leva med. Går hos en super bra massörska som gör att det blir bättre för en stund i alla fall. Nog om huvudvärk.

Haft en super helg trotts trötthet och huvudvärk, där kom det igen. Hämtade vår extra grabb i fredags. Innan han skulle hämtas uträtta vi en massa ärrenden och köpte en torktumlare!! Erik han skicka sina nappar till tomten och fick en barndator ( som ser ut som bilxten maqueen) istället. Jag har pratat med honom länge om att han ska sluta med nappen/ tutten när han fyllt 3 år, enda sedan jul. Och vi har pratat om att han ska ge dem till tomten, som ska ge den till alla bebisar och våran bebis. Så har vi sagt att då får han önska sig en sak av tomten som han få istället. Hela tiden har han pratat om denna dator, kolla på den när jag och Malin var till sundsvall eftersom den bara fanns på toy s us.. Då kändes det som den var för avanserad, men han i kassan sa att den va från 3 år och Erik har fortsatt att prata om att det e en sån han vill ha. Så mamma fick köpa med sig en sådan när hon kom upp när Erik fyllde. Va orolig att det skulle bli en natt utan sömn, massa tårar och ångest. Lite halv ledsen blev han när Isabelle fick sin napp och undrade om vi skulle köpa nya till honom. För vi förklarade att hans skulle han inte få igen om han inte lämnade tillbaka datorn. Då ville han först göra det. Jag sa att ja, det kan vi göra, men inte ikväll för tomten sover nu, vi gör det imorgon. Då ändrade han sig och sa att han ville ha kvar datorn. Sen har det funkat hur bra som helst!! Inga tårar ingen ting!! Min stora fina kille!!!

Lördagen blåset det ju också ganska rejält, prova lite pulk och kälkåkning, men det va inte aktuellt. Så åkte lite sexhjuling. Sen va vi och hälsa på Paul, Karon och Gunilla. Det va trevligt. Hem och åt kött och potatisgratäng till middag, mums!!

Söndagen efter att Anders fixat klart i föuset började vi ställa oss i ordning för att åka på sjön och grilla. K-E körde ena sin skoter med pulka och lånade ut den andra till Anders, så vi tog oss iväg allihop. En super dag hade vi och stort tack till K-E och Jenny som gjorde det möjligt!! K-E och Anders gjorde supergoda kolbullar!! Sen kom det ju fler som gjorde att det blev ännu roligare! Tusen tack alla!!

Igår jobbade jag, det gick bra förutom att det va en jättehemsk lämning av Erik. :( Grina hela vägen till jobbet. Men han hade lugnat ner sig och det hade gått bra resten av dagen. På jobbet va det lugn dag.

I morgon blir det BM! Ska bli mysigt att lyssna på det lilla livet! God natt!

Inga kommentarer: