torsdag 15 juli 2010

Slutet på semestern!





Ännu lite fler bilder:
Isabelle som äter godis, Erik kör mig i bil, Erik kör mamman i ännu en bil. Erik i bilen, Erik i lekrummet på hotellet. Erik i rutchkanan, Isabelle i sandlådan på hotellet i Gävle. Lovisa, Alfred och Erik åker griståg på orsa björnpark.











































2010-07-14
Vid halvsju började morgonen. Poa på lite på rummet, gick sen ner och åt frukost. Barnen fick stanna nere med Anders medans jag gick upp och packa. De va ute vid lekparken och lekte. Vid tio for vi från Gävle mot Söderhamn och innan Söderhamn stanna Malin med familj och köpte glass. Sen skulle de till Hölick och bada, därefter hem till Oviken. Vi vi åkte och hälsa på min mormor och morfar som bor i Söderhamn. Där fick vi fika, mat och jordgubbar. Så inge synd om oss va det. Barnen fick dessutom 500 kr, för att Isabelle fyller år. Tråkiga information hade mormor, men det är som det är med det, hoppas på att allt löser sig på något mirakulöst sätt.


Efter visiten hos dem, som blev ganska kort då Erik ville åka vidare, for vi mot Sundsvall vårt sista resemål innan hemfärd. Hade samlat ihop poäng till en frinatt där med scandic! Jag och Anders åt när vi kom till Sundsvall, vi var inte hungriga när vi var hos mormor. Vi skulle bo på sundvalls scandic nord. Checkade in på hotellet, va upp på rummet och diskuterade vad vi skulle göra. Åkte ut till bista, sprang igen om ikea och inhandlade en byrå åt Isabelle och ett madrassskydd till våran säng. Fikade lite på ikea och köpte middag till barnen för 8kr var. 4 köttbullar, mos, mjölk och en glass ingick i det!! Sen blev det en sväng in på toys r us och införskaffa födelsedagspresent till Isabelle och Erik fick en traktor, efter två byten, så blev det den tredje. Va vi föräldrar som krångla med honom, så han gjorde det riktigt bra! Vi åkte tillbaka til hotellet och byte om och gick ner till poolen. Samma visa dena gång djupt och kallt. På förra hotellet belv Isabelle kall väldigt fort med. Men denna gång blev det värre, gick inte att gå direkt till duschen då den ena va upptagen och den andra va det bara kallvatten. Bastun tyckte hon inte om, änns att stå i dörren. Hon frös och va så ledsen. Men det gick över till slut,men jag kunde inte duscha. Anders och Erik badade ett tag till och när de kom upp på rummet passa jag på att duscha. Jag smet iväg och åt glass, köpt med en muffins och cola till Anders. Båda barnen sov strax efter nio. Mycket svalar var det på rummet med. Erik ramla ur sänge på natten och jag lyfte upp han till han säng igen, han lade sig mot väggen och va ledsen. Höll om honom och han somna om.

2010-07-15
Morgonen började strax innan sex. Men det tog ett tag till innan Erik och Anders vaknade. När Erik vakna såg jag att han hade så vid ögat och va svullen. Stackarn hade ramlat på min bok som jag hade på golvet vid sängen. Vi gick och åt frukost, packa ihop och åkte förbi birsta för att se om media markt va uppet. Men klockan va bara strax efter nio och de öppna tio. Då for vi hemmåt, blev en mjukglass på vägen hem. Var hemma vid halv tolv.




















Inga kommentarer: