torsdag 12 april 2012

Inte sant...

Alltså allvarligt!? Det tog om på Isabelle och Jonathan igår morse. Dock inge kräk på Bella men så dålig. Vätskeersättning var 5 minut som gällde i flera timmar. Sen minstingen han va jag uppe med till 3 i natt. Själv har jag feber, hosta, ont i halsen och allmänt dålig. Jag tycker att det räcker mer än väl nu! Barnen börjar repa sig idag, men jag ropar ej hej. Själv mår jag som sagt skit. Isabelle är jättesvår att få i något och det leder till att hon mest gnäller, grinar och tjuter, vilket är asjobbigt. Speciellt när man själv inte mår bra. Man vill ju liksom ta hand om dem och visa förståelse.Då det har pågått sedan i lördags börjar det tära enormt! Erik han har som tur e vart frisk, men också väldigt pigg vilket är en dålig kombo när småsyskonen är jättedålig och mamman är klen. Anders har i alla fall försök aktivera han endel. Just nu är jag rejält less på det mesta! Jag vet och hoppas det blir bättre, men kan ju lika gärna bli att de blir förkyld eller att någon annan insjuknar i magsjuka. Sen är det operation på torsdag. Så klart dubbelboka sig Anders och kan inte köra mig. Men det löser sig förhoppningsvis. Har kollat med syster och hon skulle kolla med skolan, så kanske hon kan komma och hjälpa till lite. Håller tummar och tår för det!
Jag som hade kommit igång med att va ute och gå och träna lite, ja det är ju inte aktuellt nu och sen så kommer det ju bli ganska jobbigt att göra något överhuvudtaget efter operationen. är faktiskt orolig hur det kommer att påverka mig och för resultatet. Sen vet jag inte riktigt va jag ska göra medan de håller på eftersom det är lokalbedövning som gäller. Tur att man har smartphone, är väl bara att se till att den är laddad och hoppas att man får ta med den.
Tur att de är söta i alla fall!! Nu blir det sängen och hoppas på att må bättre i morgon. God natt!

2 kommentarer:

Emma sa...

Krya på er! Lycka till på torsdag. Kramar

Emma sa...

Du har en utmaning i min blogg :)