tisdag 1 maj 2012

Så var det första maj!

Ja det är va det är idag! Och vi firade sista april i massa fina vänners sällskap och utan smällare och raketer!! Helt enligt min tycke och något jag hoppas blir tradition!! Tror att vi var 13 vuxna och 14 barn allt som allt, men lita inte fullt på att jag har full koll, även om jag va nykter så har jag ju inte så bra minne i alla fall! Tack alla närvarande! Lite planer börjades även smidas, sån gillar jag!
Jag opererade Halgus Valgus den 19 april och får ta bort stygnen på torsdag. Operationen gick bra. Det va ju bedövningen som kändes mest. Dock va det ju obehagligt när de såga bort ben biten, det kändes i hela benet, men ingen smärta, bara obehagligt. Visst lite ont i början och med att man hamnar i situationer där man inte tänker sig för. 1 cm tog det bort och flytta sen in tåleden en halv cm, så det är stor skillnad även om det är lite svullet fortfarande. Jag tycker faktiskt att stygn är jätte äckligt, det visste jag inte förut, men nu vet jag det.
Sjukdomarna har vi inte lyckats utrota, Jonathan har haft öroninflammation , Anders har legat däckad i förkylning/ flunsa. Men har återuppstått. Jag har jätteont i halsen nu och varit hes hela dagen. Men jag hoppas det vänder nu.
Vädret som vart idag va ju fantastiskt, jag lyckas bränna mig. Barnen glömde jag också att smörja, så i morgon är det läge att leta fram solkrämen!
Jag gillar att fundera över saker, tänkte att jag skulle dela med mig lite av mina funderingar och kolla om någon där ute också funderar, så kanske man kan liksom dela med sig till varandra.
Här kommer en fundering som egentligen innehåller flera, men under samma tema. Hur mycket tid lägger man egentligen på att sitta vid tv, dator, smartphones? Hur mycket tid lägger man själv , hur mycket tid lägger andra? Har det ökat efter smartphonen och facebook?
Nej nu vakna en tjej och ska på toa, så hjälpa henne och sen sängen! Bilder kommer en annan dag! God natt!

Inga kommentarer: