måndag 25 augusti 2008

Fan fan va jag e trött...

Det här är en mild bild på hur jag känt mig idag....
Jobba sista dagen i fredags, det gick bra, men trött va jag och hade väldigt ont i huvudet....Såg fram emot spa på lördagen, men så blev det inte. Syrrans kompis som skulle med avbokadetordagen, eller syrran själv måsta höra av sig till henne och då sa hon att hon inte kunde...försökte som en tok att få tag på någon annan....men det sket sig på lördag morgon...så eftersom han som har salongen sa till mig att man måste va fyra minst och verkligen poängterade det..så då tänkte jag att det inte va någon idé att ordna barnvakt och åka in till stan. Så jag ringde på det nummer jag hade och där sa de att de inte hade öppet mer än mån-fre....och lite annat...sen blev det ett pip, så jag trodde att det va en telesvarare och sa att en av oss blivit magsjuk (nu va ju inte läget så..men men) och att vi inte kunde komma, fanns ju inget annat nummer man kunde ringa...så vad skulle jag göra. Hur det än det va så ringde ägaren upp och va jättearg, jag försökte förklara att man inte kan göra så mycket om någon blir sjuk och att han poängterad att vi skulle va minst 4....men det gick inte att säga något..han va så arg..sa att han skulle skicka räkning som skulle komma på måndag och att han inte skulle skicka påminnelse utan att det skulle gå direkt till kronofogden...han va som sagt väldigt arg...men ringde igen sen och då var han inte lika arg...det skulle gå på 530..eller nåt sånt och det få man väl ta det...så onödigt bara....På morgonen va jag på orrgården och hjälpte till att ordna för ett stort möte. Sen va jag lite barnvakt åt Angela...det va jätteroligt. Vi va till grannarna och hälsa på eftersom Angela känner deras dotter...mycket mer hände inte på lördagen...
Söndagen...ja...Erik sover inte så bra på nätterna..eller jo fram till tre någon gång...men den e det gråt och snuttande mest hela morgonen...Jenny kom på förmiddagen för att vara med oss när K-E jobba. Vi bestämde oss för att ta en sväng på sexhjulingen Anders köpt...(han hämta den i tordags) Så vi packa lite picknik och for ner till sjön..Jag, Jenny och Erik satt på flaket..;) Hälsade på Anders mamma och syrra med;) När vi kom hem....ja då klev Anders av hjulingen och skulle gå bak och öppna då for han på backen...jag skratta först innan jag insåg att han hade ont..ont som fan.....ja sen tillbringa vi resten av dagen på akuten..kom in fyra...strax efter sex ropa de in Anders, men vid åtta hade ingen ens tittat på hans fot utan han fick ligga där på ett rum. Då åkte jag hem med Jenny för hon skulle upp på skolan...sen när jag kom tillbaka hade det hänt grejer och hal elva va vi hemma...inget brutet eller allvarligt skadat...stukning..ska va lindat och han e sjukskriven i två veckor..hoppar runt på kryckor gör han....när han gjorde sig illa..ja då hoppades jag att det skulle va brutet eller en spricka minnst så han skulle få gips och bli sjukskriven i 6 veckor minns så han och vi kunde vila upp oss(inte för att han skulle ha ont önska jag det)...och att försäkringen skulle täcka arbetskraften...men som det e nu..ja då e det så att det e ju karens på två veckor...det funkar ju så om anställda blir sjukskriven så betalar arbetsgivaren två veckor och sen går försäkringskassan in...men eftersom Anders e egen företagare så e han sin egen arbetsgivare och får stå för de två veckorna själv...det suger hårt!!!!!!!!!!
Idag har jag varit såååå ledsen..trött och sliten.....varit ganska låg...orka inte ta tag i allt som måsta göras....men så kom Eva på eftermiddagen och räddade min dag....hon hjälpte mig att städa..och då menar jag ingen snabb städning...utan en rejäl grundlig städning.....det behövdes och jag skulle ju göra det...men orken fanns inte.....skämdes först över att hon skulle hjälpa mig....över att jag inte gjort det själv och att det va så skitit här....men vi hjälptes åt och nu e det gjort....
STORT TACK EVA!!!!
Och så kom äntligen Litauen som vi väntat på...han va hit och kolla läget här i kväll och börjar i under morgondagen....han kan inge engelska överhuvudtaget..men det ska gå på någe vis;) Om jag inte har förklarat det så är våran andra medhjälpare/dräng jobbar hos sina föräldrar i tre månader för hans pappa har opererat knä..de har också ett föus....så därför behöver vi någon annan som kan hjälpa oss...Anders e liksom ganska slutkörd efter allt jobb och ingen ledighet..han har inte varit ledig ett helt dygn sen i november i fjol...Nu ska jag säga tack och hej för i kväll....kolla på film och läsa bloggar....ma höres!! Och troligen e humöret mycket bättre då:P
Kramiz

2 kommentarer:

Anonym sa...

SÅ är det, när huvudet inte fattar så säger kroppen ifrån. Det var nog nån mening med det. Men som du sa... lite längre sjukskrivning kunde han väl fått :P

ta hand om er! kram

Anonym sa...

Hihi,den där bilden passar ju dig som pricken över i:et emilia...:)
Vi ska ta spaet nåt nu framöver, så vi kan ägna en heldag åt oss själva å bara bli ompysslade!
/ monica