torsdag 7 augusti 2008

Fru Jenssen....

ja...nu e man fru..och det är med väldigt blandade känslor kan jag säga! Jag är överlycklig att vara Anders fru, älskar han ju mer än vad det finns ord att beskriva. Men samtidigt e det liksom ganska ofattbart och tar nog ett tag innan det sjunker in. Vad som hände dagarna innan bröllopet tror jag inte att jag orkar skriva, mer än att det va planering, inhandlade av saker och massa förberedelser! Söndagen ägnades helt åt att vara på Orrgården och fixa iordning.. Anna, som stod mesta dels för all matlagning tillsammans med en väninna tillbringade nästan två dygn i köket på Orrgården, och för det e vi henne evigt tacksam. Och flera av mina vänner var där och hjälpte till...Martin, Ove, Björn, Monica, Carro, Jenny, Ulrika, Gunilla, Britt-Marie och Jan-Erik. Blev sent innan man kom i säng och hade ju inte sovit någe bra 2 nätter innan för Erik hade varit uppe, det e tänderna. Sen natten innan va det så mycket som snurra i huvudet. Sju på måndags morgonen ringde klockan och då var det bara att stiga upp. Vi åt frukost och sen började sminkning och håruppsättning. Lisa Brandvolld kom hit och gjorde håruppsättningen på mig, och det vart en succé, alltså jättebra! Guld värt va det! Syrran hon sminka mig och sen fick Lisa och Anneli snöra in mig i klänningen och sätta fast blixlåset. Anders han hämtade brud buketen som Anna gjort, de skulle spraya glitter spray på den, men där knappen som man skulle tycka på skulle vara var det ingen knapp, så de fick improvisera, det slutade med att Anders hade och har glitterhänder. När vi alla va klar bar det av mot Åsarna där vi fotta i en studio...Ole som tog korten va kanon och det va tur att vi var där och inte satt hemma och bet på naglarna. Sen sprang vi in en snabbisskicenter för att köpa mackor. Där var det en hel busslast med tyska turister som blev helt hänförda av mig;) Sen va det raka spåret till kyrkan. När vi skulle gå in höll jag på att snava på släpet hela tiden, men det gick bra ändå. Vigsel akten gick bra, förutom att vi missat att vi skulle hålla ringarna när vi sa löftena. Men det va ju orepat, så jag tycker att det gick bra i alla fall. Haka mig när jag skulle läsa för Erik, men det gick de med;) Var jätte mysigt att åka häst och vagn. Sen var det god mat, filmer och trevligt som tusan för de flesta, utom mig...men jag e svår att få nöjd, har alltid för höga förväntningar....Men det var super god mat, tårta och allt sånt. Serverings personalen var toppen och toastmastersna. Paul, min svärfar var en av besvikelserna...gör mig inget att han va as kalas, men att han inte kunde visa respekt när vi öppna paketen och dansade valsen gjorde mig besviken. Och från början hoppa Anders på mig och undrade varför det va platser som va tom, varför sång kom fast det inte fanns snapps osv. Men jag hade ju lagt allt ansvar på andra så jag tyckte att han kunde sluta med det. Sen genom att Paul vahimla ful blev det inte som det va tänkt med barnen och jag blev bryd hur jag skulle göra med Erik. Men han fick sova hos dem till slut i alla fall. En annan dålig grej som på ett sätt va bra var att syrran och hennes kille gjorde slut, ville att de skulle göra det, men varför på mitt bröllop!? Så de åkte tidigt, vilket innebar att Anneli också åkte tidigt. Anders han blev också aspackad...längtade så efter att få åka till torpet där jag visste att Eva skulle ha gjort det mysigt för oss. Men när vi kom dit, ja då hade de skruvat ur var enda glödlampa i huset och tagit bort madrass och sängkläder. Det var droppen för mig. Jag bröt ihop och önskade att vi aldrig hade gjort som vi gjort, jag sakna Erik och jag bara grät, länge....sen ja hela natten blev förstörd:( Men vi tog igen det på tisdagsnatten....
Han träffa mormor, morfar och mamma, Håkan och Frida innan e for hem i alla fall. Det va hur kul som helst att Mormor och morfar tog sig hit och kunde gå på bröllopet och få se hur vi bor!
Sen va det många bra stunder på bröllopet. Eva hade ett jättegulligt tal, Britt-Maries var klockrent. Pauls hade sina poäng, men va lång draget. Har i alla fall bara hör gott om i det storahela om hela kalaset så jag hoppas att det va så! Jag e obeskrivlig trött och har varit det de senaste dagarna...så nu får det räcka för ikväll. Bilder kommer när jag fått tag på några;)
Natti natt / Fru Jenssen;)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Men nu fattar jag inget. Vem hade tagit bort lampor och sängkläder? Mysko!

Det var i alla fall ett jättefint bröllop och jag är glad att jag fick komma. kram Emma

Anonym sa...

Jag lovar att när jag träffar martin och Lennart ska jag ge dem en skyhelvetes jävla kräkutskällning! Vilket jag antar att morsan redan gjort. Vilka jävla idioter....
(har hört ryktesvägen att det var de som gjorde det.)
Kram och tack för ett fint bröllop iaf!
Maria

Trucha sa...

Ja det va Martin och små bröderna som gjort det, men det va ju inte de som kommit på det själva...

Anonym sa...

Tycker inte att det spelar någon roll... De tvingade ju inte direkt till det.
Sunt förnuft finns det något som kallas....
Maria

Anonym sa...

Hade jätteroligt på bröllopet! Å ni var så fina i kyrkan! :) Synd det där med paul bara.....
/ monica

GöLLaN sa...

Älskade Emilia tackar jätte mycket för att jag fick komma maten va klockren alla filmer festen själva dopet bröllopet va så fint o du va så VACKER=)) tårar=) synd de där med svärfar o att stugan inte va som de va tänkt.. de va lite tråkigt..

De va en underbar kväll jag önskar er all lycka<3

GöLLaN sa...

Ja pappa jobbar på häktet=))