tisdag 12 augusti 2008

Fy tusan...

..för att vara förkyld:( Vad har jag gjort för ont? Lördagen vakna man med världens mensvärk, så att jag inte tog mig upp ur sängen och på söndagkväll å börja man frossa:( Halsen känns som sandpapper, näsan e täppt, huvudet tungt och febern kommer och går:( Tycker så himla synd om mig själv:(
Pojkarna kom i söndags och har faktiskt inte varit till någe besvär...ja förutom att jag vet inte om två barn som e så fantasilösa och tv, datafixerad..men men.
Skulle ha farit till stan både i fredags och lördags, men det blev inte. Så igår tog jag mig dit med nöd och näpe. Moncan hon hjälpte mig så att jag tog mig igenom ärränden och mathandling. Kan bara säga att jag e djupt besviken på dressman. Anders köpte ju sin kostym, slips och skjorta där. På bröllops natten när han skulle ta av sig skjortan ( och jag garanterar att han gjorde det själv och helt vanligt) Så sprack hela sidan på den. 399:- kosta den så jag va till dressman med den igår. Vet ni vad kärring ****** säger!? Nej det e inte möjligt att detta kan ha hänt. Jo det e möjligt svarar jag. Han tog bara av sig den vanlig efter att haft den en dag! Men det ser ju ut som den har varit i slagsmål, det e inte möjlig att detta kan ha hänt annars, säger kärringen. Jag säger JO! Sen påpekar hon att den e svart runt kragen...som det ser ut här är det väl inte möjligt att han haft den bara en dag. JO,JO säger jag och påpekar att vi gifte oss..jag menar han hade den ju från 10-01.30 och lär ju ha svettats och varit nervös inför akten. Till sist fick jag en skjorta i alla fall! Blev lite grejer handlat till Erik, t-shirtar och lite annat. Handlade en massa mat på Willys. Moncan hjälpte mig, annars har vi fått svälta... Sen orka jag inte åka och lämna tillbaka vinet som jag skulle, utan for och hälsa på Eriks kusiner istället. Va väl inte hemma förrän nio, orka inte åka därifrån, samtidigt som det va mycket trevligt förstås;) Har varit uppe mestadels av natten, druckit te, knaprat alvedon och så...vill bara dra något gammalt över mig:( Orkar fan inte göra många knop överhuvudtaget. Fixa tunbrödrulle till middag och har tagit hand om Erik, men sen finns det ingen mer kraft över och när Erik har sovit då har mamma sovit med...han e också halv krasslig, hoppas det e tänderna och att han inte får det jag har för då vet jag inte vad man gör...nu ska jag fortsätta att dega..tror att jag får knappra lite mer piller nu:P Ha det! / fru Jenssen

5 kommentarer:

Anonym sa...

skackars dig vännen! Hoppas det inte va jag som smitta dig på bröllopet! Fast så himla många ggr hann vi ju inte snacka förståss=) Och Tacka för senast har jag ju glömt oxå! Superfint bröllop och lyckad fest! Tack för att vi fick komma! Det var jättekul! Krya på dig! Vi hörs! puss å kram!

Anonym sa...

Monica
Knapra piller å se till å bli frisk snart så du å jag kan hitta på nå roligt nån dag (när du vet vilka har åkt hem!) kliver inte innanför dörren när de e där! haha :)

m-mammatill2 sa...

Jag e också klen, fast det låter som du är klenare än mig.. blev du smittad sen du va här..? :/

Anonym sa...

Krya på dig!

GöLLaN sa...

sony eriksson W580i heter den skit bra tele=))! Ja hittade köksbord säng o sen ett skåp men de är ja lite osäker på..=))