torsdag 16 september 2010

Lördag-torsdag

Lördags låg jag och hade ont i huvudet hela förmiddagen :( Efter att vi vart ner och sagt hej och lekt lite, plus att vi blev bjudna på lunch. Så åkte vi till stan för att hämta grabbarna som hälsa på oss till söndagen. Erik va nästintill lyrisk och lät inte grabbarna vara ifred mycket kan jag säga. Åt taco till middag, hyrde film och kolla på på kvällen. Martin va förbi och drack kaffe med. Va super kul att ha grabbarna på besök :)
Blev liggande en stund på söndagmorgonen pga huvudet med. Grabbarna körde både Erik och Oskar på sexhjulingen lite på förmiddagen. Isabelle hon sov när grabbarna åkte, annars hade hon velat hon med. Efter middagen, som bestod av hemgjorde perbullar ala Eva och blodpudding, tog grabbarna bussen hem. Marit lyssna på barnen när de somnat så jag kunde fara på Orrgårdsmöte. Tack Marit!
Måndagen va vi ute på förmiddagen och eftermiddagen. Gjorde någon slags stroganoff och bandspagetti.
Tisdag: Lämna barnen på dagis. Isabelle va jätteledsen ( hon som skola in henne veckan innan va inte där mellan 9-11) Kändes skit att lämna henne. Efter bar det av mot möte i svensta på arena. Givande och bra. For direkt och gav vidare infon till Malin. Sen va det dags att hämta barnen. For till anneli och hängde där. Har så mycket ont i huvudet och e så trött ofta nu, hoppas det ger med sig. Blev bjudna på hamburgare hos Anneli.
Onsdagen: Lämna barnen på dagis. Isabelle blev jätteledsen. For till stallet, red ut på Pålvar. Katrin och mannen gjorde oss sällskap. Tillbaks till stallet fix och dona lite där. Huxflux dök J.K upp och skulle provrida en häst på travet. Så blev kvar en timme extra. Anders ringde och sa att jag hade besök, fråga vem, me han sa att jag fick se när jag kom hem. Så brassa hem, såg först inte vilka det va, ett äldre par som stod och prata med Anders. Tänkte medans jag vinkade och sen klack det till, mormors syster och hennes man. ( ska tilläggas att jag som hastigast hälsa på mormorsyster innan vigseln när vi gifte oss, de var på förbi resadnde) annars har jag inte träffat dem sen jag va liten. Bjöd dem på kaffe, sen for Anders ochg hämta barnen så att de fick träffa dem innan de for hem. Ska se till att besöka dem, de bor ju i Vemdalen. Barnen de fick varin hundring med. Till middag blev det pannkaka. Va ut en sväng efter middagen, men det blev inte länge. Måste bara tala om att jag tycker Isabelle gör det himmla bra som klättrar upp på en sån plast rutchkana, få fram fötterna och sätta sig och åka. Erik går det jättebra att lämna på dagis nu. Han pratar långa meningar och med flera ord. Jag måste bara få skryta om dem lite ;)

Idag lämna jag på dagis, Isabelle ledsen som vanligt :( det gör så ont i ens hjärta :( For till stallet och red Pålvar på plan, katrin och hennes häst gjorde oss sällskap. Sen for jag hem och försökte ta itur med något, men så trött och ont i huvudet, så det blev sängen ca en timme. For till stan efter att vi hämtat barnen på dagis. Anders hade en hel del ärrenden att uträtta. Så handla jag och Isabelle på maxi, medan Erik och Anders åkte på ÖB. Sjukt mycket folk, det va mellan 16-17, plus att de har ju jubileum vecka och bjöd på tårta idag. Så det va till och med svårt att hitta parkeringsplats, så Anders han ville verkligen inte följa in. Nej nu e det sängen som gäller och hopp om ingen huvudvärk, glatt humör och energi till 1000 i morgon. Inte tagit en snus sen i söndags, ville bara säga det med:P

Inga kommentarer: