söndag 19 september 2010

vidare veckan ut...


Jaha, då ska vi se om jag kommer ihåg något om vad som hänt de senaste dagarna, nej helt blankt e det nog i alla fall om vad vi gjorde på fredagen, inte en susning. På kvällen va i alla fall Sandra och Jenny hit och hälsa på. Lördagen va en dag jag helst glömmer. I allla fall första delen av den dagen. Måde skit dåligt, ont i halsen, ont i huvudet och kändes som att jag skulle få en UVI. Marit va så under bar och passa Erik så jag fick vila medans Isabelle sov. Hon passa han även så jag fick åka till stallet på kvällen. Tusen tusen tack Marit! Men efter vilan var det mycket bättre. Bara huvudvärken som kvarstod. Missade att åka och leka med Ullis och hennes barn i kövra. Men hoppas att det blir fler tillfällen snart. K-E och tjejerna kom hit och åt taco med oss. Tjejerna fixade det mesta till middagen. Efter middagen skynda jag på affärn innan de stängde. När jag kom hem, då var våra gäster och min son borta. Han hade följt med dem hem. Mysigt att ha lillan lite för sig själv en stund sådär med. Erik han hade en lerdag igår. När han va med Marit hade de hittat en jätterolig lerpöl. Så Marit bada dem, kläderna de hade på sig fick ligga på bron. Då kan ni ju förstå att han va skitig. När han kom hem från K-E och tjejerna så va han jättesmutsig och fick ta en dusch. För övrigt tränar vi med att inte ha blöja på dagarna, har gjort det i några veckor nu. Få men några gånger han säger till när han e nödig. Men klarar oftast att hålla sig och gå på toa när man tar med han. Även lyckats med nr 2 några gånger :) Idag har varit bättre än igår. Lagade två köttgrytor på förmiddagen och så va Carro med barn hit och hälsa på. Efter det var det ridlektion för Emelie som gällde. Hade vart närvös innan, men visade sig gå jättebra. Visst Pålvar e inget proffs, för han e ju nybörjare, men tyckte att vi stundvis fick till det. Men attans vad jobbigt det va, kommer ha svårigheter att ta mig upp ur sängen och överhuvudtaget att röra mig i morgon. Var och röstade efter ridningen. Nu sitter vi och kollar valvakan, fy så lejsamt att SD ska ta sig in i regeringen :( Hoppas in i det sista att alliansen får mandat!! Snart slut. Hoppas hoppas!!

Inga kommentarer: