måndag 28 juli 2008

Ångest!!!

Fredagen....ja då började värmeböljan om jag kommer ihåg rätt. Hade börjat smått klippa gräsmattan dagen innan och tänkte fortsätta och göra klart..men Erik ville inte sova på förmiddagen. Så vi plocka på med olika grejer..en massa att göra inför bröllopet...på eftermiddagen hade svärföräldrarna Erik ett tag så jag kunde klippa klart gräset och fixa lite med saker och ting. När jag hämtat Erik for vi en sväng förbi Anna och diskutera lite om maten..men känns fortfarande ganska oklart..vilket gör mig alldeles nojig. Lördagen...ja fixande och donande . Fika på fiket hos Anna. Sen for Anders till Landsom och slog. Jag for dit med vatten åt han efter ett tag och tog mig ett dop i lansomviken. Varmt och skönt. Sen for jag förbi svärföräldrarna och hade turen att bli bjuden på mat:) Peter och Marit med barn var där. Jag och Erik skjutsade Ove och en kompis till han in på stråket, sen va det hem och sova. Igår kom Conny och höll på med datorerna hela dagen, scanna in bilder till bildspel som ska visas på bröllopet. Maria och grabbarna hennes va förbi och det va mycekt trevligt. Björn passa på att kika förbi han med. Maria hade sprungit halvmaran dagen innan, jag beundrar verkligen henne!!
Gjorde rabarberkräm till middag och Annas baguetter blev det till så killarna skulle stå sig. På kvällen for vi till häxåssjön med Ove och Anneli och bada, det va jätteskönt, förutom allt små sve...Satt och pyssla med bordsdekorationer till 2, sen la jag mig och sov. Nu ska nog nästan allt till borden va fixat, det e några namnkort som ska fixas om och göras...
Idag skulle Emma provsjunga i kyrkan 11. Jag och Erik kom dit 11.15 Emma satt där själv, vi väntade till klockan 12, men det kom ingen kantor och vi gjorde allt i våran makt för att få tag på henne, men misslyckades. Stackars Emma som åkt hit av den andledningen..men vi gjorde en bra dag ändå. Hem och fixade omelett till lunch, sen for vi till vattjom och sola och bada..Erik sov i två timmar!! Efter det for Emma hem och jag fick ett sammanbrott.bråka med Anders och har tappat goet för bröllopet..vill inte gifta mig...jag vill gifta mig med han...men känns som att jag tagit på mig alldeles för mycket och det e tungt att försöka ro det i land...på någe vi ska det väl gå?? Va och köpte en bilstol till Erik i trångsviken...det va dags..han sitter trånt i den nuvarande...
Nu ska vi se om jag kan få ihop resterande av veckan så det blir något bröllop..men snälla alla mina vänner och de jag känner...förvänta er inte för mycket av festen..det e det som gör att jag håller på att dööö..eller vill dööö....
Höres!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Stressa inte ihjäl dej gumman! Huvudsaken det finns Mat, dryck och ett brudpar så är alla nöjd ska du se!!
Det blir kanon, och du vet att du kan ringa om det är något du vill ha hjälp med. JAg ställer upp i den mån jag kan!

Puss på dej!

CArro

Anonym sa...

Ajaj..förstår hur du känner. Jag önskar också att jag fått hjälpa till me nåt men jag tror inte du betror mig? Hur somhelst så kan du inte göra ALLT själv, du lägger ner för mycket på det du gör..

Anonym sa...

:/

Anonym sa...

Jag fick äntligen tag på kantorn idag... Hon hade glömt bort mig!
Men vi ska ses 11 på måndag och öva.

Anonym sa...

det kommer att bli superbra, huvudsaken är ju att ni blir gifta=)..resten är ju bara bonus (säger jag som inte ens ska vara där) men ta inte ut dej, utan brud inget bröllop liksom=) puss /anna

Anonym sa...

Det kommer bli hur bra som helst gumman! allt vi gäster vill se är brudparet och sen lite mat till festen så kommer vi vara hur nöjda som helst! synd att jag jobbar hela helgen annars hade jag varit där och hjälpt dig! kram