onsdag 29 april 2009

En sväng till tännäs!

Måndagen va vi till banken i svenstavik på eftermiddagen. Sen for Anders till stan för att hämta bildelar och köra in Marit och barnen. Jag va sjukt trött och Erik understimulerad. Så Carro kom och hämta oss efter att hon slutat jobba:) Barnen lekte ute och sen blev vi bjudna på middag:) Mycket trevligt va det. Anders hämta oss innan han skulle på matrialvård. När Erik lagt sig tog jag tag i kontoret. Så nu är här ordning och reda:P
På tisdagen handlade förmiddagen mest om att packa. Vid 11-12 tiden for vi mot Hede. Där stanna vi och lekte med Annica och Linnéa som va uppe och hälsa på Annicas föräldrar. Ida och Arvid kom också ner, så vi gick till en lekpark som låg alldeles bredvid. Erik han e så gaver..han bryr sig inte ett dugg om vart jag är eller e försiktig..han prövar allt:P
Efter leken så åkte jag och Ida med barn till närmaste grill och åt. Efter det bar det iväg mot Tännäs..kan säga att jag va dödstrött och att vägen va skit tråkig...kändes mycket längre än 4,5 mil...kändes längre än från Oviken till Hede. På kvällen va det inte lätt att få Erik att somna..han somna inte förrän halv tio. Ändå va han upp 3 och ville ha välling och klev upp sju. Till klockan halv tio följde vi Ida och Arvid till dagis för att lämna Arvid. Sen tillbaka till Ida. Där fick vi en kasse med kläder som Arvid vuxit ur...tack så mycket!! Sen bar det av mot Hede, va in där hos Annica och drack kaffe en sväng medan Erik sov. Hälsa även snabbt på Fia som jobba på macken..mycket trevligt. Vi stanna i åsarna och åt, va in på Olé och kolla vart vårat kollage tagit vägen..det kommer..snart hoppas jag.. Sen snabbis in på dollar. Har städat, damsugit medans Erik va vaken och skurat när han lagt sig...så jag har varit riktigt flitig fast jag e så trött...nu måste jag sova!

1 kommentar:

Anonym sa...

de var så lite så! Tack ni som kom på besök! Kramar Ida!