onsdag 8 april 2009

Över en vecka sen sist...

..har det gått igen sen jag skrev..så det blir väl ännu en tråkig uppdatering...

Lördag 4 april: Natten mot denna dag, var rent förjävlig eftersom Erik hade hög feber och sov som mest 45 min åt gången...till sist efter klockan ett fick han komma och sova med oss i våran säng. Mellan 4-8 sov vi mest.. Sen va man ganska seg under dagen, men va ute en sväng i alla fall för han hade inte mer än 38 under dagen.


Söndag 5 april: Erik vakna bara 2 ggr av högfeber, sen på dagen va det inte så stor fara. Anneli B kom hit och hälsa på oss. Hon va hemma i sveg nu över påsk, så hon tillbringa nästan en dag och natt med oss:) Sakna henne jätte mycket så det va helt underbart! erik fick foppatofflor och en kyckling med skumgodis i av henne och jag och Anders fick ett stort påskägg med 2 påsar av min favorit drage egg!!

Måndag 6 april: Erik sov till 10, helt chokad va jag, men tänkte att det va väl från helgen att han varit sliten. Anneli for på morgonen. Erik va ganska slö på förmiddagen. Sen fick han skrik attacker, så att jag blev rädd och brydd. Ringde in Anders så han fick hjälpa mig och sen fick jag tid att komma på BVC 14.00. Men när vi kom på BVC va han ju mycket piggare och gladare och de hitta inget fel på han...

Tis 7 april: Tror att det va en ganska vanlig dag...kommer liksom inte ihåg vad vi gjorde, men det va inga skrik attacker i alla fall..

Onsdagen 8 april: Erik hade massa skrik attacker...va en jobbig dag..kommer som inte ihåg riktigt vad vi gjorde på dagen denna dag heller...på kvällen for jag in till stan och uppvaktade Maria som fyllde år. Hon bjöd på taco och det va jättegott. Sen festa de andra och så var vi ett gäng som spela texas..jag vann:) Klockan va väl ett när jag hade kört hem Martin och var hemma.

Torsdagen 9 april: Erik sov till 10 vilket va en himla tur för mig som va trött efter kvällen innan:) På eftermiddagen innan mjölkningen för Anders så for vi in till stan och storhandlade mat. Sen lämna jag och Erik av Anders hemma och så for vi till dollarstore för att fixa hattar till Carros möhippa. Stannade även till en sväng hos carro på vägen hem. Sen kom syrran och Morgan och sov över hos oss...det va jättekul!

Fredagen 10 april: Städade som en tok på förmiddagen, Angeline hjälpte mig med Erik. Han hade även lite skrik attacker denna dag...På eftermiddagen kom mamma, Håkan och Frida. Jag gjorde liten påskmiddag som vi alla åt tillsammans. Sen åkte syrran och morgan hem. Va ganska trött även denna dag:P

Lördagen 11 april: Poa på lite här hemma och umgicks lite innan det bar av mot stan och Carros möhippa. Hon fick åka rallybil. Sälja påskkort i klädd indiandräckt och ridandes på en käpphäst, sjunga sånger m.m. Sen va det ett uppdag på raggar statoil, som hon klarade lättare än vi hoppades...Sen vart det badhusparken och vinterbadet där...vi badade i tunnor, åt pizza och spelade spel . Efter det körde jag och Maria dem på krogen och åkte hem. Var rejält sliten jag:P

Söndagen 12 april: Trött, sliten och huvudvärk...måste ha varit ångorna:P Umgicks lite med mamma och dem. Carro med familj kom förbi och hämta lite grejer från dagen innan. Mitt på dagen någon gång for mamma, Håkan och Frida hem. Sen kom grabbarna.

Måndag 13 april: Körde grabbarna till en av deras kompisar i Hovermo, sen va jag och Erik hos Carro med familj ett bra tag. På kvällen kika Martin förbi och Anders hämtade pojkarna.

Tisdag 14 april: Mycket slapp förmiddag. Sen åkte vi in på stan på eftermiddagen. Grabbarna gick på en bio. Vi gick en sväng på stan. Hitta en vår/sommar jacka åt mig. Träningsbyxor åt Anders och en mjukis dräkt åt Erik. Sen åt vi jättegod middag på kinaresturangen som ligger på gågatan.

Idag onsdagen den 15 april: Har jag varit till barnmorskan och lyssnat på lillan!! Allt va bra med babyn och hon hade växt. Jag därimot hade dåligt blodvärde..så om jag ska bli någe piggare måsta jag äta järntabletter..så det är skärpning på det nu. Damsög av golven en snabbis. Sen kom Sandra och vi tog vagnen och hunden och gick till Myrviken och hälsade på Anneli. Anders fick hämta oss där för vi orka inte gå hem!
Nu har vi säkert lekt med Eriks kusiner någon dag och så med..men jag kommer verkligen inte ihåg allt som hänt över en vecka tillbaka..Erik har fått påskägg av kusinerna och farmor och farfar i alla fall.
Skrik attackerna jag skriver om är svårt att förklara här..men han bara skriker och slänger sig och vill upp i famnen, sen slänger han sig och bara skriker..går liksom inte att få någon kontakt...som sagt svårt att beskriva...men min känsla säger att han har ont någonstans när han gör så..men vet ej....
Nu ska jag inte skriva mer...för jag ska skriva ut endel festpogram inför bröllopet på lördag....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså... antecknar du vad som hänt varje dag eller har du ett otroligt bra minne!?!? Jag minns inte ens vad jag gjorde igår...

Maria

Trucha sa...

det jag skrivit e tagit ur minnet..men mycket har jag säket glömt...

Anonym sa...

Imponerande:)

Maria