tisdag 21 april 2009

Oj vad jag har blivit dålig på att blogga...

....men det blir ju lätt så...
Torsdag: va hela familjen till frissan...Jag va till Lena på förmiddagen: Klippte, tunna ur och blekte slingor..Erik va hos farmor och farfar. Sen på eftermiddagen va Anders och Erik till Tina. Det gick faktiskt helt okej när han fick hålla både mamma och pappas telefon, mamma matade i russin och han satt i pappas knä.
Fredag: Seg dag.. men tog mig iväg själv till Vigge för att hjälpa Carro med lite smått där...kändes som man knappt gjorde något alls...Handlade i Svensta med.
Lördag: Dammsög och fixa lite inne på förmiddagen. Sen blev det jättestressigt när vi skulle göra oss i ordning för bröllopet. Men som tur va kom Marit och erbjöd sin hjälp och de tog ner Erik och bytte på han och klädde han. Det va så betydelse fullt och är jättetacksam för det!!! ...Sen bar det av mot Hoverbergs kyrka, där Mogge och Carro sa JA till varandra..å de va så vackra! Erik och hans far va så klart jättestilig med! Efter kyrkan bar det av till Viggebygdegård där festen hölls! Fullt upp att hålla koll på Erik va det i alla fall, han ville ut i kallblåsten hela tiden...maten var jättegod och allt va jättetrevligt! Klockan halv sju for jag hemåt med Erik. Fixade han iordning för natten och la han. Blev hemma lite väl länge tyckte Anders:P Syrran kom förbi en sväng med...de hade varit och kört skoter på den lilla snö som fanns kvar. Blev bara lite mer än en timme till när jag kom tillbaka, för Nicke däcka och Anders hörde att det skulle bli dans och då ville han hem... Men det va en super kväll ch stort grattis igen till Carro och Mogge!
Söndagen: Natten va sådär..Erik blev förkyld i slutet av veckan...ganska trött va jag..även om vi va hemma i bra tid så somna vi inte förrän vid halv tolv och sen va ju Erik uppe några gång efter det.. Monica kom hit och vi skulle räkna matte, men första timmen satt vi fast, det ville liksom inte lossna, men till sist lossna det...När Monica farit hem åkte jag bort och gratulerade Carro, vi for även en sväng till Fåker..
Tisdag: Erik sov i vår säng och Anders i gästrummet...Erik hade vaknat flera gånger medans jag va borta och fortsatte med det...jag orka inte springa emellan, så då fick han ligga i vår säng. Men Anders blev rädd att han skulle lägga sig på honom eftersom han snurra så mycket, därför byte han rum. Kvart i sex vakna Erik och tyckte att det va super kul att vakna i mamma och pappas säng, så det va bara att kliva upp...men halv åtta la jag mig någon timme, medans Anders fortfarande va inne...Sen gick vi ut och va ute. Malin svängde förbi och vi bestämde att vi skulle fika på uppe på Cafét. Så det gjorde vi. Medans vi var där kom Ida. Som skulle hålla klädparty hos mig på kvällen. Erik somna inte i vagnen på vägen hem, men när vi kom hem somna han, men sov bara en 40 min. Så det jag tänkt göra medans han sov han jag ej med. Men Ida hjälpte mig att damsuga och när vi for på affärn. Erik va ute en sväng men pappa och skruva i garaget...han va kolsvart när han kom in:P Kvällens party blev mycket lyckat tycker jag. Det va Carro, Sandra, Annichen, Sofie, Marlen, Sara, Maria .G, Malin, och Marit som va här. Och så klart Ida som höll i partyt och åkte ända från Tännäs för att vara lite med mig och ha partyt:)
Idag: Blev det en promenad med Malin på förmiddagen och så kom Carro och barna en sväng och lekte. Erik han vägra sova någon middag. Vid 17 kom Anders in och då va jag så slut att jag däcka i sängen en och en halv timme...förkyld börjar både jag och Anders bli:( Erik lade sig 18, så återstår att se hur länge han sover i morgon..men eftersom han inte sov någon middag så kanske han sover som vanligt. I morse sov han ända till 8.30 efter att han fått välling vid 6...allt för denna gång va det tror jag:P

1 kommentar:

Emma sa...

Krya på er! KRAM