onsdag 19 augusti 2009

Gräs änka...

har jag varit sen i måndags morgon. Anders for då till Sandö för att gå brandmansutbildning. Kommer hem på fredag och far på sön eller måndag igen...

Söndagen: Började med evighetsprojektet att sortera barnkläder. Erik va en sväng till farmor och farfar. Sen kom Carro med familj förbi. På kvällen var det badning av båda barnen och sen fick jag även hjälpa Anders att packa.

Måndag: Vakna med Migrän:( Fick lämna Erik hos de nere så att jag kunde sova ett tag innan jag skulle hämta mamma vid tåget i Brunflo 12.20 Enormt tack till Marit! Hämtade mamma vid tåget. ( Hon e så snäll att hon sparat en semestervecka för att hjälpa mig med barnen medans Anders är på kurs!) Efter att jag hämtat mamma åt vi lunch på sibylla. Sen va vi på BVC med Isabelle, hon vägde 4970 g och va 56 cm lång. Sen va det tandläkar besök för Erik. Tycker att det va jävligt meningslöst, det va ju precis samma sak som de sa på BVC och som man vet, men inte följer helt av olika andledningar. Tycker att det e enormt konstig att lanstinget som sparar in på allt möjligt, som tex, att man inte får göra studiebesök på BB inte kan ta och spara in på detta tandläkarbesök som bara innehöll information, gör en brosyr och skicka ut istället!! Efter tandläkarbeöket tiggde vi åt oss kaffe hos Anneli:)

Tisdag:Var till läkaren på morgonen, för denna eviga huvudvärk. Fick medicin utskriven för migrän, som jag ska testa och föra lite anteckningar över huvudvärken. Troligt vis är det två sorter, en spänningshuvudvärk och migrän... Hade besök av Emma, Isabelle fick en hakklapp som ser ut som en klänning av henne och Fredrik. Alldeles för sällan man träffar henne, men vi får se om vi kan bättra på det. Sen va vi till Bölåsen och fika. Så trevligt!

Onsdag: Idag har vi vart lite ute, till svensta och på dollarstore. Sen va det tårtkalas hos Monica. Erik va mer vild än tam och höll på att riva lägenheten. Så vi tog och låna badkaret, det gav lite resultat i att han blev lite lugnare. Nu måste jag sova! Borde lagt mig för en timme sen när lillan somna...men man e ju inte smart jämt.

2 kommentarer:

6 barns mamman sa...

Det här med huvudvärk vet jag vad det innebär.
Har själv Migrän och spänningshuvudvärk det är vidrigt.
Måste bara säga att du kämpar på så otroligt bra.
Om du behöver någon hjälp så hör av dig, mina barn börjar ju skolan till veckan så då är allt lite enklare för mig. /Kram Linda

Trucha sa...

Anders är ju bort till veckan med. Så då får vi ta och fika någe:) Det har varit mycket så jag har inte hunnit varit upp till er, men har tänkt det flera gånger. kram