onsdag 5 augusti 2009

Så har det gått några dagar igen...

Söndag. Gjorde vi oss iordning och for mot stan. Var på yran tivolit så att Erik ficktesta åka karusell. Han fick åka 2 st sorters lastbilar, en av dem två gånger och så en sån karusell som flyger sakta upp och ner i luften. Erik tyckte att det var super kul, blev jätte arg och ledsen när åkturen i lastbilarna va slut:(
Vi åt med Sandra och Jutmanstråket. Min och Eriks mat va jättegod, men Anders mat va inte så nöjd.

Måndag: Dagen stora händelse var vägning, mätning av Isabelle. Hon vägde 4270g och va 53 lång, så hon har vuxit lilla stumpan:)

Tisdag: Vår bröllops dag:) Hela dagen höll jag mest på med att plocka undan, damsuga, tvätta, passa och fixa med barnen. Sen på kvällen bar det av mot stan. Eik va hemma och farmor och faster kom hit för att passa han. Först va vi på kina retaurangen på gå gatan. Jag har tydligen problem med att läsa menyer, för jag trodde att jag beställt friterad fläskfilé, men det visade sig va friterad fiskfilé, inte lika gott som fläskfilé men ätbart. Sen bar det av mot biografen. Först tog det lite tid innan vi bestämt vilken film vi skulle se. De har gjort om kön till bion, så att man går i samma kö för godis, popcorn och biljetter, vilket kändes som att det gick mycket sämre och segare, sen när jag köpt biljetter till mig och Anders och vi är på väg att gå förbi hon som river biljetterna så säger hon: "Tyvärr kan vi inte släppa in änns så små utan biljett och pekar på Isabelle som Anders har i famnen. Reglerna är såna för att man ska veta hur många som är i salongen om det skulle hända något." Jag blir så ställd att det första jag frågar är om vi måste ställa oss i kön igen. Nej då fixar vi det säger hon som ska riva biljetterna. Så vi fick alltså köpa en biljett till Isabell...dock för barnpris 75 kr, våra kosta 95 kr. Som att detta inte va nog så kommer en sur tant till som jobbar där och säger: " Sen är det ju ljudet där inne med, har ni med er hörselkåpor till henne?" Anders svarar att det ska nog gå bra..hon snäser tillbaka..vadå gå bra.? Hade jag varit i mina sinnesfulla bruk hade jag gått därifrån och krävt pengarna tillbaka, men blev så ställd av allt...Så vi kolla på filmen, och för surkärringens upplyssningsskull så sa Helena på BVC att så små barn som nyfödda inte kan ha sådna för att de orkar ju inte änns hålla upp huvudet. Vi hade Isabelle med ena örat mot vår kropp och hade handuken ihopvikt tryckt mot örat, om det va någon som trodde att vi inte brydde oss om hennes hörsel...
Men trotts detta så va det ju skönt att komma ifrån lite själva.
Sen på kvällen kom Ove, Anneli och Nathalie förbi en stund. trevligt:)

Onsdag: På förmiddagen va vi ute ett tag och Kusinerna och Erik badade i den lilla poolen. Anneli och Nathalie kom hit och va med oss också. Lagade spagetti och köttfärsås att bjuda på, det e ju som lättsammt, när man har mest köttfärs i frysen. Efter middagen for jag och barnen till Carro och lekta och fika..som vanligt mycket trevligt:)

Torsdag: Vilket är idag:P Har vi varit ute hela förmiddagen och Erik har badat i poolen. Sen på eftermiddagen kom min mamma och Håkan, sen bar det av mot stan för att fira lilla syster som blir 21 år idag. Jag hade med mig barnen och Anders va hemma, för han fick inte bort jouren. Vi var och åt på terassenMarité. Skeppartoast, mycket gott:) Sen fick mamma följa mig och handla.

Isabelle har fått ännu mer saker, måste nog sammanställa allt, när hon fått gröt av alla, men skriver upp lite mer nu:
Klänning och strumpbyxor - av Ida och Arvid
Jättetuff body - av Sandra och Jutman
Filt, dress med mössa, tofflor, t-shirt, body - av mormor och Håkan ( Erik fick en pyjamas med)
Hoppas att jag inte glömt någon denna gång...
Nu ska jag va social..eller kanske sova...
Kommer bilder en annan dag, är så störigt att det inte går att ladda upp med bärbara datorn, för det är den jag sitter vid mest....

Inga kommentarer: