fredag 18 november 2016

17/18 november

Hej hopp!
Jaha så va det helg då i antågande. Det är otroligt vad tiden går fort!
Igår va det dietist och sjukhusbesök för E. Han tar hormonspruta var 8 :e vecka sedan förra året. Han får lustgas och är hur bra som helst på att ta sprutan!

Sen fick han följa mig på skolan så jag inte missa en heldag. Det tyckte han dock va super tråkigt. Men vi skrev lite till varandra, vilket ju faktiskt är helt fantastiskt att man kan kommunicera i skrift med sitt barn! Så det gick i alla fall ok. Det va film på schemat i skolan så va inte läge att föra någon verbal diskussion.

Filmen va The Swedis theory of love. Helt klart sevärd i aspekten av vårt individanpassade samhälle! Sverige är ett materialistiskt rikt land. Men väldigt andligt fattigt! Därav att många inte mår bra i vårat samhälle. Inte enda orsaken men en stor bidragande effekt tror jag. Vad tror ni?

Idag hemmastudier och fortsatt projekt att få mer struktur och ordning på vardagen. Det är inte så himla enkelt fast man har ju fått det att fungera hittills.  Men min plan är att det ska bli mindre energikrävande med små saker som man kanske kan prioritera bort att fundera på, tex middagar. Att man har det planerat minst vecka för vecka och handlar hem och så är den saken klar. Som annars faktiskt tar väldigt mycket energi.

Har varit några mer smärtsamma dagar och jag har vilat både i förrgår igår och idag, vilat för mig är en finare omskrivning av att jag sovit på dagen. Igår la jag mig samtidigt som barnen. Så jag e en himla trevlig prick att försöka umgås med på kvällarna. NOT!  Nu är jag uppe på övertid så dags för att krypa ner i sängen.

Natti natt!

Inga kommentarer: