onsdag 11 april 2007

Påsken!

Hej hopp!
Nu var det ett tag sedan igen. Tror att det har med att göra att vi ej har bredband hemma som jag skriver så sällan. Men jag ska som jag sagt tidigare försöka bättra mig.
Har varit hemma och sjukskriven p.g.a missfallet. Har även varit till läkare och tagit blodprov osv. så det liksom är 100% säkert.
Långfredag: Då blev det en tur till Järvsö och hämta Jocke. Ove följde snällt med på en resa på 40 mil tur och, det är som tur att man har snälla vänner. Jocke måde inge bra på vägen upp. Spydde ner sig själv och halva bilen. Ove sa då att han också mådde dåligt ( han har lite svårt med andra som spyr alltså) Så Ove fick köra lite mer en halva vägen hem.
Påskafton: Ja då var vi till Bölåsen och fikade. till och med Anders förljde med. Så det var han , jag och Jocke. Jocke fick oss alla att dra på smilbanden när han plockade upp något ur knät och det var en tand som han tappat utan att säga något. K-O var på dåligt humör, det känndes på spänningen, men även han gat dra på smilbanden åt Jocke.
Påskdagen: Då bar det av till skogs. Anders och hans bror Peter for och börja på hugga i skogen. Efter förmiddags fikat tog de Jocke med sig och jag hundrana för att gå till hugget där de höll till. Men när jag kom ut till stora vägen var jag rasande och i upplösnings tillstånd av mina hundar som ej är vana att gå ut och gå tillsammans och ens själva. Som tur var kom Anders och de andra från Myrviken där de varit och tankat så jag slängde in den stora hunden och gick med den andra. Lät båda hundrana springa lösa en stund, sen tog jag hundrana, Jocke, en bil och for hem. Gjorde Evas lax som blev till stor belåtehet.
Annandagpåsk: Då gjorde vi om samma sak som dagen innan med hundarna, Jocke och skogen. Fast denna gång fullföljde jag turen me båda hundarna ända fram. denna dag var även pappa till Anders med. Fick höra under fikat att Peter hållt på att fälla en stor tall på Anders, men att han hunnit springa undan, inte undra på att man har ont i magen när de är i skogen!
Anders Eriksson, även känd under namnate Anders2, kom och hämta Jocke. M the 1 ärade mig med ett besök! Det var jätte trevligt! Hoppas nu i efterhand att jag inte sa saker som sårade, jag kan ju ha en förmåga att säga precis som jag tycker och känner utan att tänka mig för. Men jag tror inte jag sa något som jag ångrar, hoppas bara att M tog det rätt. Ska skicka iväg ett SMS och kola så allt e ok.
Tisdag: Återbesök hos läkaren. Det gick bara bra. Sen så var det promenad till skogen. Anders tog med Zeb till skogen efter fikat, så gick jag dit med peppe och bytte hund. Tränade även lite med Zeb på att ligga, stanna och vänta. Städade nere i hallen. Anders gjorde en snabb pytt i panna till middag. Träning på Ovalla var det klockan 19.00 Gick dit och hem. Kände mig stolt över min insats fysiskt denna dag och somnade gott på kvällen.
Onsdag: Låg och sov länge var upp och gjorde något meningslöst försök att göra något och sov sen ett tag till, min sista sjukskrivningsdag, ganska ångestladdad dag. Men den tog slut till sist.
/Trucha

Inga kommentarer: