fredag 27 april 2007

Tiden går fort..

Hej hopp!
Nu var det jättelänge sedan jag skrev igen. Ska försöka bättra mig, som jag säger varje gång. Men jag tror verkligen att det beror på att vi ej har bredband som jag inte är inne och skriver så ofta. Fast en gång i veckan är ju bättre än inget.
Helgen som gick hade vi alla pojkar. Så det var fullt upp under helgen. Måste bara berätta om min hämska söndag:
Jocke var vacken och bråkade under natten och morgon timmarna, sen när han äntligen somnade, och vi med Då började Zeb att gnälla och varken jag eller Anders orkade bry oss. Så då var det väl rätt åt oss att hela buren var ner bajsad på morgonen. Jag började alltså min morgon med att torka bajs och rengöra buren. När det var överstökat hade min underbara älskling gjort frukost som vi alla njöt av, och när det även var avklarat, så bar det iväg till skogen för Anders och hans bror P. Ungarna roade sig själva, så jag satte mig framför datorn och pratade lite med J i telefon. Det gick inte så lång stund förrän Anders var hem igen och kom in till mig på kontoret, jag frågade självfallet varför de redan var hemma. P hade fått en björk i pannan så att det blivit ett jack, och så undrar de varför man är orolig när de är i skogen tillsammans!? Anders hade tejpat ihop såret så något blod behövde jag aldrig se, men vi skickade honom på akuten ialla fall, för säkerhetsskull. När P kom tillbaka så skulle de så stort till skogen igen. Precis när de var på väg kom ett äldre par och skulle titta på huset. De började nere och jag stängde in hundarna i sovrummet uppe. Och under tiden han jag bli osams med N som varit väldigt tvär denna helg. Jag sa att han kunde gå och lägga sig när han var på det där humöret och öppnade sovrummsdörren för att han skulle gå in där. Då hade någon av hundarna pissat på golvet där och den stora hunden Pepino sprang ut i hallen och pissade där, han har ingen liten blåsa kan jag säga så det blev piss överallt i hallen. Och N han passade på att smita ut och stack ut på lägdan. Jag sa till paret att de tyvärr inte kunde komma upp och titta för att det var hundpiss överallt, så de gav sig iväg. Så städade jag bort pisset och sen hade N lugnat sig så han kom in och vi blev sams innan jag skulle på fotbollsmatch. Spelade den första riktiga i hela mitt liv och det gick väldigt bra! Vi vann med 5-1 visserligen mot ett flicklag, men ändå, ja var ju med. =)
Resterande av veckan har jag varit hemma fru, uträttat ärenden och lagat mat. Igår tog jag och Anton och fixade bort allt granris som legat sen P sågade ner häcken. Det var inge fruntimmer göra det! Samlade ihop så att Anders kan ha en egen liten majbrasa när jag är i Falun på träningsläger.
Idag har Emma varit och hälsat på, det var jättetrevligt, det är alltid trevligt att träffa Emma. Sen nu på kvällen var jag på kejsarn med ett antal andra flitiga lagkamrater och kratade planen, det tog 2 timmar! Sen har det varit packa som gällt.
Tjo för denna gång!
/Trucha

Inga kommentarer: