tisdag 4 mars 2008

+ 4 dagar

Hej!
Ja nu e det fyra dagar över tiden. Ursh vad less jag e!! Vill ej ha samandragningar om det ej blir något!!!
Söndagen fördrev vi med att fara på snöyran som var på holmen. Det var trevligt, Anders hade lite dåligt tålamod bara. På kvällen hade jag samandragningar som kändes kraftigare en förut och med fem mins mellanrum, plus att slemproppen gick, så jag ringde in på förlossningen och frågade hur vi skulle göra. De tyckte att vi i sakta mak kunde komma in så att de kunde kolla om det var på gång. Så det gjorde vi, men nej ingen förlossning på gång, öppen ca 1 cm och inte så kraftiga värkar som förut. Blev så himmla besviken och skamsen. Fick några alvedon och en insomningstablett för att få sova på natten med mig hem.
Måndag: humöret var på botten från det att jag vaknade och komihåg dagen innan. Provade att gå ut i solen och gå med hunden för att bättra på humöret. Men det blev bara sämmre. Hunden kände väl av min sinnesstämmning så han drog och bråkade och när jag skulle gå över hängna hem hade skoterspåret drivit igen så jag fick pulsa i djupsnö, var gråtfärdig när jag kom hem! Men mot kvällen började humöret att stiga, mycket beroende på min underbara pojkvän!!
Idag har jag varit på bra humör, städat hela huset, damsugit och skurat. Bytt sängkläder och tvättat. Nu i kväll var vi och hämtade en tvmöbel med vitrinskåp som jag letat efter i månader!! Så i morgon blir det möblering och pyssel....
Vi var och hälsa på M och P när vi ändå var på frösön, det va trevligt, P var lite nyvaken, men men jobbar man natt så gör man.
Nu ska jag gå och försöka sova, Natti natt!!
/ Trucha

2 kommentarer:

Mia sa...

Alltså, du är i 9:e månaden, ser inte fötterna, vaggar fram och väger en massa kilo mer än mig. ÄNDÅ FÅR DU BETYDLIGT MYCKET MER GJORT ÄN MIG!!!!! Jag har gruvat mig över städningen hur länge som helst nu... och jag tror inte att det blir gjort idag heller..
Hoppas du får klämma ut lillen snart.. annars kommer min chansning på 3975 g gå åt skogen..;)

Anonym sa...

Han verkar trivas bra där inne! KOM UT!

kram!