torsdag 6 mars 2008

När ska det bli!?

Tja!
Har klagat ganska mycket på mina förvärkar, men de e ju ingenting mot riktiga värkar och ändå har väl jag inte känt det värsta än...Har pinsamt nog varit in på förlossningen 4 ggr, jag skäms över det...
Men två av gångerna trodde vi inte att det var på gång utan första gången hade jag konstant ont i magen och de se att jag haft äggvita i urinen, så då var man ju lite rädd för havandeskapsförgiftning, men troligen var det bra en sträckning i magen.
Andra gången då trodde jag att jag fått urinvägsinfektion, känndes så och jag fick inte tag i barnmorkan i svensta så då när vi ändå var i stan så fick vi kommma in för att titta om det var det. Men det var ingen infektion, bara huvudet på barnet som tryckte emot...
Tredje gången då hade jag förvärkar med fem mins mellanrum, men jag visste inte då att de bara var förvärkar, det kände jag ju sen när de riktiga värkarna tog fart, eller de kraftigare värkarna på onsdagen tog vid....Var öppen för en fingerspetts då, så det blev hemfärd, var ganska knäckt av att jag vart så lurad av min kropp.
I onsdags var fjärde gången. Hade tid hos barnmorskan 8.15 hade haft värkar sedan 05.00 med 5-10 mins mellanrum, hon kände och jag var väl öppen 1 cm, och livmodertapen nästan utplånad, "så du blir nog mamma inom det närmsta dygnet" sa barnmoskan. Åkte hem för att invänta att det blev tättare mellan värkarna, men nej de avtog istället, hade någon då och då bara under dagen. 22 på kvällen drog det igång igen, med 10 min mellanrum, tog alvedon och tänkte sova, men det kunde jag glömma. Vid 01.30 började de komma med 6 mins mellanrum och höll på så till 03.30 då var det bara 4 min ibland. Ringde in på förlossningen och berätta hur det va. Hon sa att vi kunde komma in. Väckte Anders som inte alls var så säker på att han ville åka..han hade ju blivit lurad förut. Men vi for i alla fall in. Men på vägen in var det 6 min mellan värkarna igen. Väl inne på BB satte hon på kurvan och kände sedan på mig, 2 cm endast var jag öppen!!!! Endast 2 jävla centimeter!!!Så skammen igen...jag skulle ju inte åka in och ut som en jojo och vad gör jag!? Plus att jag lurade Anders igen... Det var bara att fara hem igen...suck.. Försökte sova, men det var omöjligt...framåt mitt i dan var värkarna oregelbundna, men höll mig vaken ändå. Var ner till barnmorskan i myrviken så hon fick känna om det hänt någe, men nej fortfarande 2 cm...Åkte hem och lyckades sova tre timmar på eftermiddagen.Klockan 22 i kväll drog det igån igen...har slumrat kanske en kvart under varje timme tills 02.00..är uppe nu, har haft 5 och även 3 min mellan värkarna, men nu e det längre igen....Fy fan!!! Vill antingen att det ska sluta så jag får sova, eller så får det hända något!!!!!
Men jag kan ju inget göra, mer än att klaga och bita ihop!! Kanske blir en dusch igen....
Vi hörs....

Inga kommentarer: