söndag 14 december 2008

Några dagar senare..

känns det något bättre:Ponsdags eftermiddagen hade jag ju bestämt med Jessi och Erik, (när jag va hos monica på glögg den 5/12) att de skulle komma och hälsa på. Hade jag totalt glömt bort i min självömkan. Så när de kom hade jag en vit t-shirt och ingen bh....så jag skynda mig att räcka dem Erik och kuta och klädde på mig lite mer ordentligt. Livade faktiskt upp mig lite att träffa trevligt folk och göra lite annat ett tag.
Men har inte lyckats åstadkomma så mycket mer än att tagit hand om Erik och gjort det nödvändigaste. Har fått jobb erbjudanden från flera ställen i veckan, men eftersom Anders och Erik varit krasslig och jag med har jag tackat nej.
Anders blev lite orolig att Siggs inte skulle komma, när han inte kom i onsdags och inte torsdags heller. Men han hade anlänt på fredagsmorgonen och kom hit på eftermiddagen och sen jobbade han igår.
I fredags lånade vi hem en Mitsubishi outlander för att känna på den i helgen. Kan säga att jag är ganska nöjd med den. Men en ny bil kostar ju en förmögenhet och är bara värld hälften när man kört ut den från bilhandlaren..så vi får se vad som händer och sker. Ska provköra en Nissan Qashqai+2 också. Så om vi skulle vinna på lotto, så vet vi vilken bil vi vill ha...för kök och badrum nere står ju också på önskelistan...och man kan ju inte få allt i världen. Men sugen blir man i alla fall när man provkör nya bilar.
Hämtade Jenny och Ulrika när vi var till stan i fredags, den sov de hos oss på fredagen,mysigt. Ulrika var förresten barnvakt till Erik när jag jobba i måndags, det tackar jag stort för!
Igår firade vi Anders pappa som blev 60 år. De var bara de närmaste familjen. Mycket trevligt och god mat. Var där till halvtio på kvällen. Idag har vi haft cellebert besök av Emma och Fredrik mitt i dan. Eik han sov över besöket. Sen kom Maria hit en sväng nu i kväll. Snorar för en hel arme idag. Vi gick och lade oss tidigt eftersom vi är så trötta. Jag somna nog halv nio. Nio vakna Erik och han är fortfarande vaken och håller på i omgångar att skrika/gråta...är så frusterande när man inte vet exakt vad det är. Kan bara gissa på tänder, eller ont i magen...
Men nu må jag gå och snyta mig och ta hand om sonen.

Inga kommentarer: