torsdag 4 december 2008

Ska det gå ont så ska det...

Ja på förmiddagen hände inte så mycket mer än att vi poa på här..har blivit såå lat och seg på förmiddagen:( Väntade på revisorn som skulle komma mitt på dagen, men som kom två för att hon blivit försenad. K-E va hit en sväng innan och fika med oss.
Sen blev det bråttom, jag skulle iväg till hälsocentralen och vara där 14.30, men eftersom revisorn va här gick jag ut till bilen ca 14.25. Bilen va ju övertäckt av snö, så borstade av det och satte mig för att köra iväg..men fan heller...tog mig inte ut på vägen, höll väl på i fem min sen ringde jag Anders och skrek åt han i telefon att nu fick han minsann komma och hjälpa mig med den jävla bilen. Så när han kommer hånler han och säger: Det är är väl inge svårt....men han höll på länge han med och kom inte upp på vägen, utan fick hämta traktorn och skotta i kring. Till saken hör att vi lejt för skottning och, hade redan ringt ochbråka på dem en ång för att de inte skottat ner till huset...så man undrar ju varför de hade skitit i att göra det runt verkstaden???? Sen märkte jag att Jag tappat telefon någonstans i snön och där vi kört med både bilen och traktorn :S. Men kunde ju inte leta den utan måsta ju fara på hälsocentralen. Klockan hade hunnit bli 14.50 när jag kom ner, men det gjorde inte något för dem där, som tur va. Sen tro det eller ej, men jag hitta igen mobilen hel i snöhögen som Anders skottat ihop med traktorn. Så lite tur i oturen va det väl. Men i morse gick det ont igen, då välte jag vällingflaskan i micron och Erik och blev jätteledsen i sin säng. Men det ordnade också upp sig;) Så nu får vi se vad dagen har att erbjuda:)

1 kommentar:

Anonym sa...

Oftast är det inta bara EN sak som går dåligt, utan flera.....tur att du hittade telefonen!