onsdag 3 december 2008

Verkar inte funka...

att lägga in inlägg oftare...men skam den som ger sig:P
Nu gäller det att komma ihåg vad som hänt sen sist..i helgen tror jag inte att vi gjort så mycket mer än smörjt Eriks röda skärt..den ha varit sårig, men är bättre nu:) Söndagen kom Paul och Karin förbi och så va vi upp och titta på Peter och Marits hus, jag hade inte sett det. Vilket hus! Massor med skrymslor och vrån. Visst är det i akut renoveringsbehov, men bara man gör kök och badrum så går ju resten och göra sen tror jag, men det är ju dyrast med kök och badrum...men mysig och med potential...tyckte jag i alla fall. Sen for jag och Erik en sväng på marknaden på holmen, det va sådär...
Måndagen bar det av mot stan. Anders måsta också in och köpa remmar till kornkrossen. På kilremslagret är de segare än segast:( Tor vi var där 45 min innan Anders kom ut med de 3 remmar han skulle ha. Sen bar det av mot barnenshus, där en del julklappar blev inhandlade Sen åt vi dagens på trikonor..eller det heter väl något annat, men det är ju på trikonor. Var grymt trött denna dag, det va men ingen att jag skulle stanna och gå på stan med Monica. Men jag orkade inte. När vi kom hem från stan märkte jag att jag glömt Eriks skötväska på triknor..tänkte börja skälla ut Anders och undrade vart han gjort av den, sa han att det va jag som haft den sist och att han hade ju tagit sonen, och det va väl tur för annars hade jag väl glömt han sa han:P
Igår va jag super trött från morgonen och det va meningen att jag skulle fara till Kövra, men jag blev hemma och bjöd hit Carro och barnen istället, då fick jag energi att dammsuga och sen levde jag nog på besöket..mycket trevligt med Carro och barnen här:) Drack mycket kaffe med, så jag orka till och med fara till stan igår kväll, det va kvälls öppet på hobby boden, panduro och Traktören till 21.30. Jag kom in vid 20, mötte upp en väninna Handlade lite små saker. Man fick fika biljett på törners. Va faktiskt mycket gott man fick välja å:) Kom hem vid tjugo över tio:P så blev jag sittande med datorn en stund för att varva ner..men kom inte in på bloggen så jag kunde skriva inläggg:( Så det blev nu:P Lägger in ett till senare tror jag..om dagen:) Nu måste jag sätta pyjamas på Erik och fixa välling.

2 kommentarer:

m-mammatill2 sa...

Ja renoveringsbehov är det i stor grad! Men som du säger, potensial finns ju iaf. Hoppas verkligen att det kommer gå vägen.. Hörde att ni skulle göra tvättstuga, när ska ni det..? Kramis!

Anonym sa...

Inotyol till röda små rumpor!! Går över på ett kick! Hett tips!
Kram Ida...