onsdag 10 december 2008

SKIT helt enkelt

I måndag jobba jag i Hackås. Det va faktiskt ganska lugnt. Men trött blev jag i alla fall. Anders han och Erik hade snorat sig genom dagen och Anders va även lite febrig. Sen har jag också känt av förkylningen ganska mycket. Igår orka jag inte göra något. Såg efter Erik lite, plocka ur en diskmaskin och va och handla, det va liksom allt. Annars låg jag i sängen. Idag känns det inge bättre:( Känner mig också le på det mesta, känns liksom SKIT allt, förutom Erik och Anders då....
Ångrar att vi bjudit till knytlunch på julafton, bävar inför 60 år kalas i helgen, ångest över julklapps inköp och ej inköp, det är inte färdig stökat i huset, det ska julpyntas*blä*, hunden är understimmulerad och mest i vägen...men jag älskar ju han..hur ska jag orka med fler barn om jag inte änns kan ta hand om ett barn och en hund???? massa julklappar som ligger oinslagna, inspiration för både matlagning och allt annat är dött, har inte bakat en enda pepparkaka eller lussekatt, inte gjort en enda julgodis, inte inhandlat en enda matbit till jul, har inte varit ute och gått eller rört på fläsket på länge, fortfarande genanta problem som ej vill försvinna:(, har inte fixat föräldrarpenningen från den 10 nov:S, köpte så jag skulle göra julkort och skriva inbjudan till jullunchen på, har jag ej gjort än, har inte börjat jobba med självkänslan än heller, som jag skulle ha gjort för länge länge se....nej fy f*n va jag har klagat nu, lite bättre känns det ju, men undra om det är någon mening att publicera sånt här skit, det får ju en bara att framstå som ett självömkande offer, med för mycket tid att sitta och älta....men det kanske är vad jag är just nu.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Men ibland måste man få känna så Emilia, och det brukar bli bättre efter ett tag!

Hoppas ni kryar på er, då blir allt lättare. *många kramar från mig*

Anonym sa...

Förresten, försök att inte ha dåligt samvete för allt du "inte gjort". För vems skull gör du det? Man måste inte pynta och baka en massa. Huvudsaken är väl att man är tillsammans, sen löser sig resten.ta hand om dig!

m-mammatill2 sa...

Kan säga dig att här känns det likadant.. Stress hit o dit, Peter städar o tar ut sig och blir på dåligt humör..och likadan blir jg. Det är tur att Oskar väntar på julen o tycker allt är spännande, annars skulle man nog vara ett vrak vid det här laget. :/ Såå.. jag förstår dig. Men det är ingen mening o baka en massa o ta ut sig helt i onödan, julen är ju till för att träffas och ha mysigt bara.. Och den där jullunchen är väl inget måste, eller hur? Kram från oss

Anonym sa...

Ställ in jullunchen, skit i att pynta (varför måste man det?) det bestämmer man ju själv! Gör en ENKEL julmiddag till dig å anders....åt ta det lugnt!!!! Gör det inte svårare än vad det är....vill ju inte att du ska stressa ihjäl dig över att det är jul heller! Å det ligger faktiskt lite sanning över att det är vad man gör det till....:) å du..ge bort hunden till någon som har tide för honom...:)
KRAM monkan

m-mammatill2 sa...

Oj. Ja.. men det var ju bara välmening. Sorry. :/

Anonym sa...

titta på min blogg