tisdag 23 december 2008

Det är illa...

att jag inte skrivit på så länge, men så här kvällen innan julafton kommer i alla fall ett inlägg:P
Ska berätta en sak..som jag tror att jag har berättat för de flesta, men gör det officiellt nu, fast det är litet tidigt...japp jag är gravid igen;) Är i vecka 9, det är beräknat den 27:e juli ( mitt i andra skörden:P)
Ja förra veckan då jobba jag tis och ons, tis som personlig assistent och på ons i oviken på dagis. Torsdagen for vi in och julhandla mat och sista klapparna. Fredagen tillbringade jag med att slå in en hel del julklappar. Sen kom Jenny och Ulrika och vi gjorde tacos och åt. Efter det skjutsade jag iväg Anders till Martin på fest, vi hämtade upp Daniel innan. Anders hade fått besked att mjölkpriset ska sänkas med 40 öre och tröstsöp nog en hel del. För när han kom hem på kvällen klockan 3 började han spy. Sen spydde han hela dagen, säker 15 gånger. han klockan 18 klev han upp. Vi skulle på ett annat kalas på kvällen och hade ordnat barnvakt och allt, men Anders kände sig inte så bra, så han stannade hemma. jag for med Martin, de blev lite besvikna på att Anders inte kom, men jag hade trevligt hos Zickan och Oskar!
Söndagen hade vi ordnat med lite barnvaktshjälp av Jenny och Ulrika, för att julstäda. Det gick sådär, mådde skit illa och sen spydde jag flera gånger och blev liggandes hela dagen sen. Men det blev i alla fall damsuget och skurat på övervåningen.
Måndagen bar det av mot stan igen, Anders skulle fixa något till mig tror jag:P Och jag va såå sugen att äta oxfileAtena, men de öppna inte förrän 14 och vi var där 12.20 i blåsvinden:( Så blev jag och Anders jätteosams, men det ordna väl sig:P Fast jag hoppas att han inte gör så någe mer:( Spydde en gång igår med.
Idag har mått lite illa, det har varit bättre i alla fall. Va till Bölåsen en sväng, mycket trevligt:) Anders har hållit på med salen nere och städat, pyntat och gjort super fint där! Syrran kom nu i kväll, det är jättetrevligt och mysigt, för sen i morgon kväll måste hon tillbaka till stan och jobba:( Men har ju fått låna henne ett dygn då:P
Nu säger jag till er alla från oss alla:
God Jul och gott nytt år!!!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nej inte för mig!!!! Gud va roligt gumman!!!!=) Grattis!!! och god jul till er med!!

Kramar från oss i Tännäs!!

Anonym sa...

Grattis!
Välkommen in i våran vänta barn i jämtland-tråd på Familjeliv! :-)
Länk finns i min pres (heter La Lola där).

Anonym sa...

Grattis! Jag kände det på mig när vi sågs sist :)
GOD JUL!

Anonym sa...

Grattis Emilia=) GOd jul och gott nytt! puss och kram från anna

Anonym sa...

Åååh Grattis!!! Hoppas allt går bra för dig!:) Kram kram