måndag 19 januari 2009

1 av 5..

Arbetsdagar är nu till ända. Idag har jag varit personlig assistent, men har gått på introduktion och gjort min livs första tappning av urin. ( Spännande va) Va lite nervös, men det gick bra. Ska träna en dag till och gå bredvid, men att jag tappar och så kommer sköterskan till sista tappningen så får jag deligering sedan.
I går skulle jag ha en slapp dag eftersom jag ska jobba hela veckan. Resterande av veckan ska jag va på dagis i kövra, yippie!
Men för att återgå till gårdagen så blev det ej en slapp dag. Hade förhandlat till mig att jag skulle få sova hur länge jag ville, men det höll Anders inte riktigt för han stängde in hunden med mig och jag försökte strunta i han men det gick bara en halv timme, fast jag ska inte klaga klockan va i alla fall 09.30 inte för att jag sovit hela tiden tills då, man hör ju liksom allt som händer i huset... Sen kom Anders föräldrar och Peter, de va nere och stöka på och städa mest hela dagen. Så kom Gunilla också, då passa jag på att spela lite tvspel med henne medans Erik sov ute i vagnen. Sen gjorde jag chille con carne till middag, bjöd de som va här, det såg ut att slinka ner förutom i Paul som inte änns smaka, eftersom han tydligen e en kinkis i maten.
Datorn står numera på köksbordet, den e ju bärbar så att den går att flytta, men Anders ville tydligen ha den här ett tag, för Erik ryckte bara i kablarna när den stod i vardagsrummet sa han. Erik han har tjorvat i två veckor på kvällarna nu. För kunde han somna mellan 18-19 och sova till i alla fall fyra fem på morgonen och ibland längre. Men nu somnar han typ då, vaknar efter en halvtimme timme och är ledsen. Går inte att få han somna han ligger och skriker i panik efter ett tag. Sen har han vaknat vid 2-3 och vill ha mat, för annars blir han lika ledsen då. Vad ska man göra? Vad beror det på?
Jag tror att det får vara allt för nuet.

2 kommentarer:

m-mammatill2 sa...

Tacksamt att bjuda på mat när folk inte ens smakar.. dåligt. Jag skickade jackan o lite annat med P iallafall, så får du väl kolla om det är nåt du vill ha.. Måste ni upp o göra välling om nätterna nu då när han vaknar, eller somnar han om ändå? Hoppas det ordnar till sig. Kram!

GöLLaN sa...

på lördag klockan två kan ni komma stötting vägen 18 en trappa upp de står N.Sundin U.Jönsson