torsdag 1 januari 2009

2009 är det nu...

och det va ju jättelänge sedan jag skev sist...
Julafton blev i allafall bra. Syrran kom ju dagen innan och sov här. Paul, Karin, Gunilla, Peter, Marit , oskar och Tilde kom hit, alla hade mat med sig så vi dukade fram allt vi alla hade. Tyvärr tog det en himla tid innan potatisen blev klar så det blev lite stressigt. jag såg inte kalle i år:( Men klarade mig ändå...Tomten kom förbi han med:) Erik han blev hel förtjust i sin tallrik, det va det bästa med hela kvällen, han sket i pappren och snörena, anders försökte byta tallriken mot paket, men då blev han ledsen;) Sötisen va väl hungrig och ville ha mat.
Erik han fick:
Tallrik,mugg, sked, vindspel, en kudde-av farmor och farfar
En nalle-av faster Gunilla
Ett sett med kastruller, stekpanna,kaffepanna, en nalle puh bok om ljud- av kusinerna med familj.
Bygggubbe, hundtelefon (som man kan spela in på), en badanka som kan springa på vatten-av moster
En fleeace huvtröja- Björn med familj
En huvhandduk-Birgitta och barnen
Mössa-Samuel med familj
T-shirt-Ellinor
En bok med ljud-Ulrika
En jättestor Nalle Puh-Jenny
En keybord, lite kläder och smått och gott av oss
Jag hoppas jag inte glömt något..
Torsdagen fick Anders jobba mest hela dagen med att det va något som hade gått sönder i K-Es ladugård. Fredagen slappa vi. Lördagen kom grabbarna och det blev en snabb sväng till stan för mig. Anneli och Sandra va med. Jag fick ett nintendo wii av mamma, syrran och Anders i julklapp. Köpte lite grejer till det när jag va till stan:) Malin, Richard och barnen va hit på kvällen.
Söndagen va det nog också rätt lugnt. Annichen, Jocke och Samuel hit på kvällen. Sen har man fått känna på lite hur det är och ha tonåring:P
Måndagen va jag och grabbarna till Gräftåvallen och åkte slalom, jag åkte blads (eller hur det stavas, små korta skidor) Tydligen finns det två nedfarter men bara en va öppen, så det va lite trisst:(.
Vi skulle åka till Söderhamn och fira morfar som fyllde 70 år den 31 jan. Men på kvällen och natten mot tis så blev Erik dålig i magen och Anders mådde illa. Erik han bajsa ner hela sängen och sig själv på natten. Sen spydde Anders, så då var det igång, en lättare form av magsjuka, jag va klen i två dagar, men spydde bara två gånger. De andra spydde också bara några gånger. Anderi va sjuk sist i går natt. Så söndag kanske karensen går ut på oss;P Men stackars Erik han är fortfarande dålig i magen:( fick masvälling av Malin nu i kväll, så jag hoppas den hjälper och att han blir bättre nu.
Detta få väl va allt för denna gång..ska lägga ut några bilder så småning om, och försöka skriva oftare....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på er!
Vi mår också lite illa men vi hoppas på att det är inbillning...

Anonym sa...

Krya på er! Magsjuka går ju just nu...:( Å du måste skriva oftare emlilia! Jag e ju nyfiken...:) kram monkan