fredag 30 januari 2009

Kul med långväga besök...

..eller så lång väga är det väl inte men mamma och Håkan kom i onsdagskväll från Sundsvall. Håkan ha vart på kurs i stan med jobbet och mamma har vart här med mig. Har varit trött av förkylningen, plus lågt blodvärde. Körde Håkan till Brunflo i går morse till klockan 8.20 i går morse. Sen var det läkarundersökning för babyn. Han kände på livmodern och sa att hon i alla fall inte va yngre än 14 veckor och att hon verkligen växt:P
Sen va jag ganska sliten resten av dagen. Fick sova en stund på eftermiddagen. Sen hände det som skulle ha gjorts för flera veckor sedan. Jag byte ut alla j""¤%#%&a julgardiner, är inte nöjd, för flera är fula och inte passar men det e ju inte julgardiner i alla fall, så de får duga så länge tills jag kunnat fixa nya. Mamma hjälpte mig också.
Idag har varit en jävlig dag. I natt vakna Erik kvart över två, jag gick och gav han välling för jag kolla inte på klockan förrän efter att jag lagt mig. Sen kunde jag inte somna om, måde illa och hade ont i huvudet. Erik vakna vid fem igen och ville ha välling igen, lite tussig va han och väldigt varm så han fick alvedon. Anders va ut en sväng och hjälpte siggis med något med... Sen sa jag till Anders att han fick ta han nästa gång, så då fick jag i alla fall sova till halv nio. Har spytt, mått illa varit trött och grinig mest hela dagen. Fick sova en timme på dagen, mamma tog Erik och Anders han va i stan och handla. Han va jätteduktig och handla i alla fall ganska mycket av det som stod på listan:P Erik han har varit tusig idag 39,5 i temp ett tag. Skönt e i alla fall att han äter och driker bra och e på hyfsat humör mot för hur en annan ska va. Så nu ska jag krypa ner så att jag kanske e lite trevligare i morgon:P

Inga kommentarer: