onsdag 28 januari 2009

Yippie, internet igen!!

Det gick bra att jobba klart förra veckan, det e jättekul att va på dagis, visst saknar man Erik hemma. Vissa kan inte förstå hur man kan ha små barn hemma och jobba på dagis, men det går jättebra om man gillar barn:P
Sen under helgen har det varit firande för hela slanten. Fredag kväll uppvaktade vi Malin som fyllde 30 den 22 jan. Hon och gubben ska ha större kalas till sommaren eftersom han också fyller 30 år i maj. Lördagen blev det dubbelt kalas. Först va vi till Jocke som fyllt 25 år. Sen va vi till Hampe som fyllt 1 år. Anders han va och bokstavligen och tittade på en skotare, för gubben som ägde den hade inte startat den sen sommaren och han själv bode i Hammerdal, detta va utanför stugun (gubben sa att han hade laddare hemma som han kunde ta med en annan gång och nu hade han ju fått sett den.) Anders va ganska sur, man åker väl inte över 10 mil tur och retur för att bara titta på något, han visste ju inge mer om maskinen när han åkte dit och titta.
På söndagen va det Lennart i Bölåsen som firade sin 20 års dag. Sen måndagen jobbade jag fast jag började bli ganska förkyld och sliten. Tur var det att jag jobbade som assistent och att hon jag jobbade hos också var rätt sliten. Skulle ha jobbat tis och några timmar dagis idag, men jag har inte orkat. Har varit hemma och förkyld. Igår hade vi besök av förkylda vänner från kövra. I morse tog jag mig inte ur sängen förrän halv tolv. Det är det längsta jag sovit sen Erik kom:) Sen har jag degat mest hela dagen. Peter med familj har flyttat in på nedervåningen, så Erik får lite besök av Oskar ibland och det tycker han e kul. Vi har varit utan internet för att det förra gått ut och det nya inte hunnit bli installerat. Men nu ska det vara fixat:) Det e inte kul att vara utan internet när man är hemma och e sjuk och vill surfa:P
Det va nog allt för idag:)

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter inte kul med förkylning,krya på dig! Vi syns på lördag :)
kramar monkan