tisdag 13 oktober 2009

Uppdatering med bilder:P

va det en vecka sen igen...
Torsdag: Sandra va ledig, så vi for till krokom och gick på kläddax. Där hitta jag ett par mjukisbyxor till mig, byxor, skor, handskar till Erik.
Sen bakade jag och Sandra kubb, 110 st blev det. Vi kommer aldrig att göra det på en eftermiddag utan assistent igen, kan jag säga:P

Fredagen: Ja då var det ihop packning och så bar det av mot stan. Ullis va så snäll och ställde upp och passa Erik medans jag va på samtal. Det hade tyvärr inte gått så bra, för Erik hade varit jätteledsen. Antagligen för han hade ätit för dåligt. Han är jättekänslig på sånt.
Sen va det hem och packa upp endel.
Var underbar att komma hem:) hade saknat Anders enormt.

Han hade hunnit en hel del, men fick köpa med mig lite mer grejer, då det tagit slut.

Lördag: Taco middag med flera vänner och lite spelande blev det. De som va hit var: Sandra, Anders.j,Ove, Anneli, Nathalie, Björn, Ylva, Lennart och Jenny. Erik han fick sova hos farmor och farfar och det hade gått jättebra:)

Söndag: For ner till vänsjö och hälsa på alla där! Det va trevligt. Erik han fick en jättestor Traktor av dem. Hur mallig och glad som hels är han över den. Pappan här hemma gilla den även;) Blev att jag sov över i vänsjö.


Måndag: For från vänsjö till stan. Släppte av S som skulle till tandläkaren, efter att hon hjälpt mig att handla. Tack så mycket för det:) Va sen och titta på Sara och Daniels baby, jätte söt kille.

Tisdag: Ja, vi v till Kövra en sväng, blev bjuden på fika och hade det trevligt. Föräldrarmöte på dagis på kvällen. Promenerade dit och hem med Marit. Isabelle hon va med hon me:)

Idag: Mest en massa plockande, tvättande osv. Lite små förkyld och sliten.

Hade i alla fall trevlig besök på middag. Malin och barnen. Erik han la in 6:ans växel minst, stackars Alfred försökte värja sig så gott han kunde mot denna bjässe:p

Måste bara skriva att jag blev ganska upprörd över hur bergs kommuns besparingar drabbar barnen. För det är ju faktiskt så. Något måste göras åt det, kanske en protestlista från föräldrar? Någon som har förslag eller vet hur mat gått till väga i andra kommuner om man är missnöjd, för tro mig det är inte bara jag som är missnöjd. De som bor här i Berg och läser detta vilka e nöjda med vår kommun?

Bjuder på lite kort här brevid på mina gulsklimpar:)































Inga kommentarer: