tisdag 6 oktober 2009

Så var det nästan en vecka sen igen..

och mitt minne har börjat svika med vad vi gjort, men jag tror att jag ska kunna skriva ner några saker i alla fall.
Torsdags: Ögonbryns plockning och färgning av ögonfransar, som den hemma fru man e må man ju unna sig lite:P Promenad med Malin till backen på kvällen 7,6 km blev det:)
Fredag: Sjukgymnasten i Svensta 10.45. Sen bar det av till stan för samtal. Efter det hade jag endel att uträtta på stan. Jag och Anders rök ihop,som vanligt när man e på stan tycker jag. Men han betedde sig väldigt konstigt och jag tände ganska rejält, då han börja tjorva redan innan jag for till sjukgymnasten.
Lördag: Barnloppis i berg. Anders han drog till svensta. Jag hitta i alla fall en overall till Erik, som han kan ha när han e ute med pappa, tre tröjor, 2 par byxor till Erik. En pyjamas till Isabelle och en hel kasse med småbilar till Erik, ( Som har visat sig enormt uppskattade.
Söndag: Besök av Carro med familj. Sen kom Ove och hämta soffan. Börja packa och fixa ihop grejer för min och barnens vecka i Offerdal hos Sandra. Kom iväg ganska sent. Vid 19 tror jag vi va framme i alla fall.
Måndag: Tur till stan för att umgås med Ullis och barnen och lämna bilen på tvätt efter Eriks magsjuka. Ullis och jag gick med barnen in till barnenshus och tillbaka, tror att det va typ 1,8 mil och bara uppför hem. Ullis hade alla barnen själv medans jag for och hämta ett paket till henne och bytte bil med Anders. Körde han hem, sen bar det av mot Offerdal igen.
Idag: Promenad på förmiddagen, sen har dagen rusat iväg med lunch, middags sovning, mellis, lek middag. Erik ville inte riktigt sova i kväll, men helt otroligt va duktig han e fast vi inte e hemma. Dessutom e hunden som bir här rädd för barn, så det e lite som att ha två han hundar, som inte gillar varandra, i samma hus skulle jag tro. Tråkig uppdatering blev detta, men ska försöka komma ihåg att ta lite bilder och lägga upp. Nu e det någon som e hungrig och sen blir det sängen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

oj...vad ni verkar bråka ofta....

m-mammatill2 sa...

Det är 1 mil från ängsmon och in till stan, så jag skulle kanske hellre gissa på 3 km mellan torvalla centrum och barnens hus..? ;) Men det är somsagt en jobbig väg på tillbaka vägen med bara uppför, så för träningens skulle och dessutom med en dubbelvagn hela vägen så är det ju en skaplig runda!