torsdag 15 oktober 2009

Vaccination på barnen..

Ja idag har vi varit på BVC och Erik har fått sin 1,5 års vaccination och Isabelle sin tre månaders. Men nytt för i år va att tremånaders vaccinationen bestod av 2 st sprutor. Fy vad jag tyckte att det va jobbigt, både när de stack Erik och sen ännu värre med Isabelle. Anders va som tur med och fick hålla barnen. Mina tårar trilla lite i smygundan, hatar att känna mig så hjälplös, som jag tycker man gör när barnen ska få spruta. Det är ju något som man gör för att skydda dem, men ändå. Riktigt puckat tycker jag det är att ge ett spädbarn 2 st, men det e väl också för att skydda. Nog om detta. Själv e jag sliten och halvförkyld:(

1 kommentar:

m-mammatill2 sa...

Till veckan är det Tillis tur.. :/ Känner igen den där känslan, men man får ju ha i tanken att det är ju bara en välgärning. Tur att det är långt emellan alla vaccinationer iallafall. Snart är det tisdag iallafall. Det du. :)