torsdag 21 januari 2010

Lite små insidenter...

Till att börja med har jag varit ute på en härlig ridtur med på Pålvar idag. Madde och Sajan va också med:)
På eftermiddagen när jag hade börjat laga mat började allt: Erik på pottan. jag gick in i vardagsrummet för att kolla till honom Kollar snabbt ut genom fönstret, några tjurar lösa på gården. Jaha...ringer Peter, eftersom Anders inte e hemma och han sticker ut. Ser efter en stund att det inte går så bra. Så kutar ner med barnen och ut för att hjälpa till. Då har han inprincip fått in dem. Hämtar barnen, återgår till matlagningen. Får cayennepeppar i ena ögat, inte skönt kan jag säga. Sen e det ganska lugnt förutom att barnen var ganske missnöjda ett tag. Duschade Erik och fixa han iordning han för natten. Sen skulle jag göra iordning Isabelle, då händer det sista, hoppas jag för denna dag. Någon, antagligen Anders har satt nyckeln till toadörren på utsidan, och vad händer om inte att Erik låser in mig på toa!! Jag ber han låsa upp, medan syrran ringer, jag talar om att jag inte kan prata utan måste ringa ner, så de kan komma upp och släppa ut mig- Under tiden när jag ber Erik släppa ut mig, jag skrattar bitvis eftersom det känns ganska komiskt, så han bara skrattar på utsidan med. Ringer Marit som kommer till min undsättning, men Erik måste ha låst upp, för Marit hinner inte vrida om innan jag e ute. Först undrar jag om han verkligen låste in mig eller bara höll emot, men tar ju på en gång bort nyckel och fortsätter med att göra Isabelle iordning och så försöker han hålla igen dörren men, det kändes på en gång och då kunde jag öppna:)

2 kommentarer:

Annica sa...

Vilken dag! Kram

m-mammatill2 sa...

Ett gott skratt efter att ha läst ditt inlägg nu! Cayennepeppar i ögat, inlåst på toa... :D Bara en massa tok! Men det är ju sånt man kommer ihåg sen! :)