lördag 2 januari 2010

Hoppsan nu är det år 2010!

Mycket har hänt och detta är risk att detta blir ett lååångt inlägg. Så ni läser om ni vill, eller så väntar ni på nästa inlägg med bilder:P
Ska börja med att skriva om den senaste veckan. Tror inte att jag kommer ihåg allt vi gjort, jag har varit ganska klen sen julafton.
Blev i alla fall en primär tur på Pålvar på söndagen. Var genomfrusen, men kul va det att äntligen få testa pållen;)
I onsdags va vi på Ikea. Jag, Anders, Isabelle, Angeline och Morgan. Erik han fick vara hos farmor och farfar. Vi kom iväg sent och va inte på ikea förrän halv två. Isabelle hon va inte glad på vägen ner. på Ikea bekräftades att hon hade 39,6 i feber, så det va inge konstig att hon inte va glad. kolla innan vi for hemifrån, för jag tyckte hon va varm, men då hade hon ingen.
Det blev i alla fall väldigt mycket handlat för oss, och saker som vi verkligen behöver. Kollat på 4 st garderobstommar som vi ska köpa begagnat av en bekant, så dörrar till den köpte vi. en graderobstomme med spegeldörrar, ny säng och madrass till Erik, bokhylla till Eriks rum, nytt handfat(då vårat gått sönder), kommod till att ha under handfatet, inredning till garderoberna, sen blev det nog lite smått med. Var helt slut efter springande där inne och Isabelle som inte mådde bra. men vi tog oss hem, ve inte hemma förrän åtta. Erik hade somnat på soffan hos farmor och farfar, vi va så stygga att vi väckte upp han och tog med han hem.
Efter onsdagen vet jag inte vad vi gjort, men fullt upp har det varit, för att vi fixa inte änns att hämta bilen, som syrran och Morgan tog till stan för att lämna släpet vi hyrt. Men tack vare Martin och Malin fick vi hem den igår kväll, tusen tack!!!!
Igår var det det det första av alla kalas denna månad. Igentligen fylle jubilaren inte förrän den 5:e, men då han blir 90 år så ville de dela upp det lite och tog endel av närmaste igår. Det va Anders morfar som blir 90 den 5 jan. Idag va det kalas för oskar som blev 4 år. I morgon fyller Marit 25år och den 5:e januari fyller även Peter. Plus att det e 5 födelsedagar till denna månad...
Med av anledninga att jag skriver om kalas, kalas brukar ju innebära en massa tårta och kakor. Jag har gått upp i vikt och inte ner, som jag borde med anledning av att det e ju nu snart 6 mån sen Isabelle kom och att jag ammar. Visst först gick jag ner 10kg, men nu har jag gått upp dem igen, ja jag vet har bara mig själv att skylla det på. Men nu ska det fan bli ändring!!!! Inga tårter, kakor, sötsaker och godis alls för mig på ett tag, sen får jag se om det funkar med lördags godis. Motion pröva jag ju med i början med, men gick upp då med plus att jag haft många problem med fötterna och nacken..jag vet det låter som bortförklaringar. Men så var det. Nytt år nya tag!
Håller tummarna för att det blir varmare i morgon, så att det blir en skidtur med Elin.
Sen var det år 2009..
Då kom vår underbara dotter till världen
Vår son lärde sig gå, blev ett år.
Ett år med mycket sjukdomar
Då bytte Anders ut mjölkorna till köttdjur
Anders bror med familj flyttade hit
Vi köpte en ny bil
Anders va på kurs
Eva fyllde 50 år
Morfar fyllde 70 år
Zeb flytta från oss:(
Köpte skinsoffa
Lärde känna nya människor
Säkert mycket mycket mer som hänt mer med, men nu e klockan mycket och huvudet står still och ögonlocken håller på att trilla ihop.

Inga kommentarer: