tisdag 26 januari 2010

Sömn är en brist vara i detta hus..

av andledning till detta så sover Anders och jag i separata sovrum sen i söndags. Tar alltså barnen varannan natt, inatt va det min natt. Ingen rolig natt, max fyra timmars sömn sammanlagt:(
Igår va set dagis som gällde för Erik. Och när vi kom hem jag och Isabelle hade jag bestämt mig för att vi skulle ut och åka skidor. Packade ner Isabelle i pulkan, bytte om och fixa mig själv iordning, på med skidorna och iväg, tänkte jag. Men då hade foten, eller vad man säger på ena staven lossnat Tänkte att det är väl bara att trycka dit den, men tog mig inte änns upp för backen här hemma innan den lossna flera gånger. Så sprang runt och leta om jag kunde hitta Marits stavar, men hitta bara hennes slalom stavar, och de kändes inte som något alternativ, så det blev ingen tur:( Ska fråga Marit om jag får låna hennes nästa gång, om jag inte tar mig till stan och fixa staven först(den e ju bara andvänd fyra gånger, så det borde ju inte hända att den lossnar.) Idag blir det nog ingen tur. Blåser som tusan och verkar va någon sorts snöblandat regn som blåser mot fönstren.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Jag var tänkt att ringa dig igår och fråga dig om du hade lust att ut och gå, men det blev aldrig av som du säkert märkte :) .
Jag gör ett nytt försök en annan dag.
Hoppas att det snart ordnar sig med barnens sömn så att ni får sova en "vanlig" natt.
Ha det bra.
Kram.
/Linda