torsdag 15 mars 2007

En vecka senare..

Ja nu har det gått en vecka sen jag skrev sist. Jag vet inte vad jag ska skylla på. Att jag haft för mycket att göra eller att jag helt enkelt inte orkat. Den gångna veckan...
Fredag: Då jobbade jag själv på fritids eftersom vi hade tre barn. Jag tog med barnen hem till oss. Där vi gjorde en massa roliga saker. Barnen var i alla fall jätte nöjda när dagen tog slut.
På kvällen kom Anders2 upp med Jocke. Emma var också på besök och vi tittade p film. Anders2 åkte hem igen. Emma for också hem efter filmen.
Lördag: Ja då klev vi upp åt frukost och dona lite hemma. Sen for vi till stan och gick på gregorie marknaden. Vädret var underbart när vi for hemmifrån, solen sken och det var varmt. Men när vi väl var på marknaden så blåste det kallt och börja snöa..blä. Det bästa med turen till stan denna dag var att Anders köpte sig ett par skitsnygga nya jeans och två par nya skor!
På Lördag kväll så var det bestämt G3 och Björn Rosenström med endel vänner. Men det visade sig att det var bara Jessi som man riktigt kunde lita på... Jag menar jag var chaffis och ingen ville åka..det har väl typ aldrig hänt i världshistorien. Kvällen var väl ganska lyckad förutom endel missöden, en för ful killkompis och att det var sååå himla varmt+ att rosenström inte började spela förrän halv ett! Fick i alla fall höra honom till sist efter två års tidigare försök. Var hemma halv tre och somna som en klubbad säl.
Söndag = sovmorgon, nej inte när man har barn. Jocke kom och kröp ner brevid mig och sa: Dags att kliva upp Mia, äta frukost.
Så då gjorde vi det. Sen hade vi besök under dagen. BTG och Emma det var trevligt. Fick lifta med Emma in till fotbollsträningen. Jocke var med Anders i Föuset. Sen efter träningen och några om och men kom Anders och hämta mig och vi började resan ner till järvsö. I Brunflo var vi tvungen att köppa tilltugg. Jocke fick en korv med bröd för han sa att han var hungrig.
Ca 2 km från att vi var framme och hemma hos Anders2 och Jocke, så spyr han, han spyr ner hela sig själv, halva bilen och hela min skolväska!! Men det är inte lätt att vara jocke. Det var lite sent när vi kom ner så vi gick och lade oss.
Måndag: Började resan hem igen, jag ver halv klen. Hade ont i huvudet och så där. Men jobbade i alla fall kväll. Sen for jag till Svenstavik i onödan, för att jag glömt att matten var inställd.
Tisdag: Tog reda på en viktig grej..som vsr ganska rolig. Sen jobba jag och så var det mest slut på den dagen. Nej just ja, vi han till stan en snabbis och fixa frisör sax och handla. Även kika på Oskar en snabbis faktist. =)
Onsdag: Ja det var igår...hum..hum Var hemma från jobbet och mådde sådär. Klippte Anders och vilade under resten av dagen.
Idag ja då har jag inte heller jobbat, mår halv pyton och halv förkyld + att jag är så himla trött. Skulle in på stan och träffa min kontakt person, trodde jag i alla fall men så var det inte. Träffade istället några bekanta och min kära lilla stadsfjolla till lilla syster. Hon bestämde sig för att hon vågade lämna staden en liten stund och följa med hem till mig ute på vischan i Oviken.
Puss Trucha

Inga kommentarer: