onsdag 5 november 2008

3 avklarade..två kvar..

Kände mig faktiskt piggare på söndagen efter endel alvedon, och när Erik sov i vagnen påbörjade jag måla sovrummet. Erik sov faktiskt länge i vagnen, så det blev en hel vägg, med massa små målning och till saken hör att jag måla bara med en 25mm pensel för det va det enda vi hade hemma. Sen kom Anders och skulle hjälpa till med andra lagret. Han når ju att måla utan att stå på stol och jag va ganska sliten. Erik va nu vaken och låg inne på golvet med oss. Jag sa till Anders som målade att "jag vill inte ha någon färg på Erik" sen gick jag och tog ner gardinerna och så vände jag mig om, då plaskar Erik med händerna på locket som det va fullt med färg på, han hade färg överallt, från topp till tå...han tyckte det va jättekul, plus att han fick duscha 2 dagar på raken, tur va det i alla fall att det va vattenlöslig färg!
Skulle nog ha tagit det lugnt för förkylningen har bara blivit värre.
Måndags va vi till stan för att Anders hittat en tvättmaskin till föuset, för den vi hade där har gått sönder. Han köpte en sån stor som står i hyreshys och man kan tvätta mattor och allt!! För 1500, det va som hittat. Så handla vi lite smått och gott på rusta, men framförallt en roller!! Sen på kvällen uppvakta vi hans mamma som, tyvärr blivit smittad och låg till sängs.
Igår va jag riktigt klen, va liksom bara att försöka ta hand om Erik, någe mer fanns det ingen kraft eller ork för. Erik e också klen...så vi lade oss tidigt igår och Anders fick åka och gratta sin syster själv.
Idag har vi firat Anders, det har varit folk som kommit och gått hela dagen. Känns inge bättre i förkylningen, vill bli frisk!!
Av mig och Erik fick Anders en Casio klocka och en t-shirt och dragkedje tröja. Sen har han fått en massa presenter. De som varit här och uppvaktat är: Hans mormor, morfar, K-E, Ulrika, K-O, Eva, Maria, Malin och barn, Paul, Gunilla, Monica, Per, Angeline, Ove, Anneli, Martin. Ja och besöken börja 11 och Conny är fortfarand kvar:)
Orkar inte rada upp vad han fått, men han är i alla fall nöjd. Köpte jättegod smörgåstårta hos Anna på café nyfiket! Har också väldigt mycket kvar så är det någon som inte har något att göra och är sugen på smörgåstårta så kom förbi! Nu ska jag va social med Conny!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Såg er i tidningen idag, vad fina ni var :)
Hälsa Anders grattis på födelsedan!
kram och krya på dig!

Anonym sa...

Fan spara lite smörgåstårta till mig! Den var ju så galet god! Jag kan komma förbi på fredag en sväng;)

Maria

Anonym sa...

Hej! Hoppas ni blir bättre snart gumman! Och förlåt att ja inte hört av mig på ett tag, har haft lite mycket nu ett tag. Hälsa grattis till Anders! Hur mycket fyllde han förresten? Kramar från Ida och Arvid...