tisdag 18 november 2008

Hemma från semester

Vi fick tyvärr inte med oss kameran, tog någon enstaka bild med Anders telefon...som jag kanske lägger upp en annan gång..här kommer några som jag tycker passa in:P
Ja denna bild står för både mig och Anders. Han va sjuk början av semester och när han börja bli bättre så blev jag sämre:(
Vi for direkt mot Stockholm på torsdagen. Jag var helt inställd på att åka och titta på den där traktorn..hade till och med kikat på vägbeskrivning och skickat till telen, men när vi for hade Anders ändrat sig..eller snarare tjurat till, för när jag sa att han skulle ringa killen med traktorn, men han ville inte och for mot Stockholm.han tjurade i ungefär 2 timmar sen erkände han att det va pga att han ville titta på traktorn, men inte trodde på att jag ville för att jag va så emot det dagen innan...karlar säger jag bara..jag va ju helt inne på att kolla på den och sa det minst tio gånger...men sen pratade han i alla fall med mig resten av resan:) Kör aldrig bil om ni ska in till Stockholm säger jag bara..i alla fall inte utan GPS och med vägbeskrivning från eniro...då kommer ni att känna det så här:

Vi körde runt i en och en halv timme innan vi hitta till hotellet som vi bokat i Alvik, 5 km från Stockholm Anders va helt galen innan vi hitta rätt och i ett läge sa han: Snälla SJUT mig! Han ville också att jag skulle köra, men det hade jag sagt redan innan, jag kan inte köra i sådanna pressade situationer Till slut kom vi på ett mirakulöst sätt rätt, och bestämde oss för att bilen skulle få stå tills vi skulle fara därifrån.

Hotellet va jättebra! Mycket bra rum. Sen va maten kass och dyr som bara den. Andres beställde kalv fösta kvällen och ville ha den välstekt men fick den rosa och blodig..jag tyckte han skulle klaga..men efter vår dag hade han inte ork. En annan dag skulle jag köpa en macka och ta upp på rummet...såg priser på 29, 49 och 55 kr så jag tänkte att då var det väl räkmackan som kosta 55..så jag tog den..men den visade sig kosta 139:- helt hutlöst!!

Fredagen va vi inne i Stockholm city...tunnelbanna är så smidigt! Men så mycket handlat blev det inte. Helt sjukt mycket affärer och för mycket grejer för mig..Anders klaga ialla fall bara lite i början, sen va han jättesnäll:P Erik han höll på att smälta bort i vagnen, såvi fick klä av han lite... men pga värmen och allt ljud sov han mest. Jag blev sämre på fredagen när vi kom hem. Plus att jag haft genanta problem..vilket suger när man är på semester!

På lördagen tog vi en snabb sväng till gamla stan. Kolla på slottet, fikade lite och va in i en liten leksaksaffär där de hade både nya och gamla leksaker:)

Söndagen for vi från Stockholm.blev lite felkörning där med..men det berode helt på att det vaförbannat dåligt skyltat och att det måste ha glömt att sätta upp nya skyltar medans de bygger om. Kom till sundsvall vi fyra tiden tror jag. Där checkade vi in på scandic mitt i sundsvall...besvikelse mot det scandic hotell vi hade bot på i Stockholm. Va och hälsa på Bitte och Tomas. Mamma , Håkan och Frida kom dit de med så att vi bara behövde åka på ett ställe. Hade jättetrevligt:)

Måndag morgon for vi från hotellet strax före nio, meningen va att vi skulle på bista...men eftersom de inte öppna förrän 10 och jag mådde skit så åkte vi hem (Anders sa att vi kunde vänte..men jag ville ej). Jag fick komma till läkaren här hemma tjugo över två igår och han skrev ut penicillin mot bihålsinflammation, vilket det troligaste va sa han.

Har inte änns orkat packa upp än..inte allt..körde endel tvätt igår...Idag har jag inte gjort mycket va till Malin och Richard en sväng när Erik skulle sova i vagnen. Sen va vi till svensta och hämta min medicin och handlade, åt av Anders igår och i morse, för meningen va att han skulle hämta ut det när han hade övning igår..men han hann ej.

Erik han har nu mera 6 tänder. Ål kryper fram och har sköt sig exemplariskt på resan. Ett sällare barn kan man inte få. Älskar han såå mycket!

Undra om någon verkligen orkar läsa allt detta. Men det e ju nedskrivet så jag kommer aldrig att glömma...funderar faktisk på att skriva ut mina inlägg och göra en dagbok att spara, om något skulle hända och min blogg försvinner..ja då är ju det mins ett år av mitt liv...

Men nu måste jag ta medicin och försöka sova och bli bättre:P

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag orkar läsa! Tycker det är roligt att läsa det du skriver:) Trist att ni var så sjuka nu när ni väl tog er iväg:( Jag vet hur hemskt det är att köra i Stockholm! Har gjort det ett par gånger och sist jag skulle iväg tog jag tåget istället:P Men då ska jag säga att Göteborg är ännu värre! Enkelriktat överallt...

KRAM

Anonym sa...

Jag orkade också läsa. Krya på dig/er!! Kram