onsdag 12 november 2008

Vi tog oss iväf till sist...

Ja det va lite tjorvigt när vi skulle iväg. Anders hade blivit sämre...hade hög feber på natten och mådde kast. Så han for ner på hälsocentralen, de konstatera att han hade bihålsinflammation. Så han fick penicillin som han ska äta i 10 dagar. Men det va mycket packat och oklart..så hotellet vi bokat, ringde vi och avboka, för vi visste inte om vi skulle ta oss iväg eller hinna fram till 20 som senast inchekning var. Men han sa att han tog bort bokningen och att det va bara att ringa om vi kom iväg så skulle vi lösa det. Iväg kom vi vid halvfyra-fyra tiden. Resan till Borlänge, som var målet, gick bra och vi ringde och sa till hotellet att vi var på väg, då sa han att det var bara att ringa när vi närma oss så skulle det lösa sig. Sagt och gjort nät vi kom fram och hade lokaliserat hotellet, så ringde jag och ringde, och ringde..säkert 10ggr, men det va ingen som svara så jag lämna ett argt meddelande ungefär: ni svarar ju inte så då letar vi annat hotell. Så vi hittade ett annat hotell..mycket dyrare än det vi tänk..men med parkering alldeles bredvid och Anders sa innan vi for att han mycket gärna la ut pengar på att bo bra, skönt och bekvämt. Men till saken hör att när vi höll på att packa upp, så ringe dom från det första hotellet och undra om vi var framme snart...Jag svara att vi hade ringt dem och de inte svarat..så vi hade checkat in på ett annat..han undra om jag verkligen hade ringt rätt nummer, jag svarade ja och att jag lämnat meddelande och vi la på. Sen kolla jag telefonens samtalslista och märkte det stora misstaget...jag hade inte alls ring rätt, jag hade ringt till ett försäkringsbolag som ringt mig tidigare på dagen..det numret började på 0244 och det till hotellet på 0243...Fy va pinsamt det va, ringde och bad hotellet om ursäkt och ojade mig en kvart just då och sen typ hela dagen igår för Anders om att vi fått betala mer i onödan, men snäll som han är sa han att det inte gjorde något...Fint och mycket bra var i alla fall det fyrstjärniga best western hotell vi bodde på:P
Igår var vi och hälsade på Annica, Fredrik och Linnéa. Det va mycket trevligt, vi fick lära oss att drick kaffe ur fyrkantiga kaffekoppar:) Hur kul som helst tycker jag det e att kunna fara och hälsa på lite folk...Anders verkar tycka det är helt okej han med. Fast han inte mår så bra. Själv är jag inte heller frisk än..:(
Efter att vi hälsat på Annica med familj så bar det av mot Karlstad till Anneli, där vi är nu:) Natten va jobbig för att vi sov på en lufftmadrass som vi inte pumpat tillräckligt och som läckte luft..ingen rolig erfarenhet kan jag säga:P morgon vill Anders åka och kolla på någon traktor som är till salu 6 mil härifrån...jag e inge sugen på det, men han e ju inte så förtjust i att shoppa heller, så man måste ju kanske jämka:P Bär antingen av mot Örebro eller Stockholm i morgon som det ser ut...så nästa gång jag skriver blir nog när vi kommer hem...så jag hoppas att alla hemma har det bra..för det ska vi ha!!

Inga kommentarer: