söndag 1 februari 2009

Ordentligt firad:)

Japp det har jag nu blivit i två dagar! Igår hade jag och Conny ett gemensamt kalas för våra gemensamma vänner och några fler. Vi hade beställt smörgåstårta från Svenstavik tillsammans, så det och lite smått tilltugg bjöd vi på. Mamma och Håkan va ju också här;) De stannade tills idag:) De som kom igår och vad jag fick av dem kommer här:

Monica,Per och Birgitta: Presentkort på panduro

Conny: ett spel till wii:et och jag tror den bästa presenten på hela helgen en dvd med 80 min film från bröllopet:D

Marit, Peter och barnen: 3 st ljuslyktor, chokladkaka och en jättefin lampa.

Jessica och Erik: Bordstabletter, en fin ram med plats för flera kort och servetter.

Martin: en ölflaska med en hundring i botten (som jag ej fick slå sönder för att få ut)

Björn: Lotter 2 st med 25 kr vinst;P
Ove och Anneli: Spel med ett torn som funkar ungefär som plockepinn....

Mamma och Håkan: 500 presentkort på HM

Lennart, Bengt och Jenny va också hit och åt tårta.

Ska inflika att Erik har inte haft någe mer feber så vi tror på att det är hans tre hörntänder som spökar, lilla stackarn:)

Vi spelade spel och hade super trevligt, endel vart på tura med...Erik han va ovan olivet så han sov inte så bra..lille vännen.

Fick presenterna av Anders igår med för att jag vanyfiken:P Det va 2 st miranda nallar en lite mindre från Erik och en anna lite större från Anders, en hjärtkudde med texten "världens bästa mamma på från Erik, och Astrid Lingrens filmspel( som jag önskat mig) Idag tillade han att det även ingick en middag på valfri krog i stan;)

Idag fick jag sovmorgon, Anders tog upp han först sen tog mamma hand om honom till ungefär 9.30 då jag masade mig upp (lyx).

Sen har det nog varit folk här mest hela dagen...jag och Erik sov en sväng efter 16, när de sista farit hem då och det va jätteskönt! Kom några nu på kvällskvisten med:)

Idag har det vi bjudit på smörgåstårta från Anna och den van överlägset bland de som smakat den från gårdagen. Sen va Anna så snäll och skicka med en massa bakelser som det festats på idag:) TACK ANNA!

De som varit här idag och uppvaktat mig och vad jag fått kommer här:

Mormor och morfar åt Anders: 500 kr

Morbror åt Anders: Handdukar

Kjell-Ove och Eva: Kubb, ägg och tunnbröd

Elin och Tim: Morotskaka

Paul och Karin: Små fat ( kan ej stava till det rätta ordet...ansketter..eller)

Gunilla och Ulrika: Kakor

Carro, Mogge och barnen: 2 pack med en sorts ram, sen en större ned bröllopskort i and some candy;P

Maria: Årechoklad och en fredskala

Birgitta och barnen: Salladsbestik

Richard, Malin och barnen: juckpalm (vet inte om det stavas så;P)och kort

Anders Jutman och Sandra va aldrig hit i helgen, men fick min present av dem tidigare och det va två fina ljus, två fina glas skålar och en liten bok med citat om mammor ;)

Nu e det klart firat för min del tills jag fyller jämt eller 25 igen;P Visst vill jag bli uppvaktad av närmaste släckten och Anders men där får gränsen gå, inga mer kalas för min del. Nu ska vi fira barnen framöver..någon av mina vänner som håller med eller e emot?
Till slut vill jag säga stort TACK till alla som uppvaktat mig och hoppas att jag ej glömt att nämna någon!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis i efterskott vännen! Vet ju att det är den 1:a men det fanns inte i min hjärna igår:P Kram kram

Anonym sa...

Du är utmanad!
Såhär går det till: Gå in bland dina foton och ta mapp nr 6 och välj bild nr 6. Lägg ut denna bild på bloggen och skriv lite om den. Utmana därefter 6 stycken nya och länka till deras sidor.