söndag 26 februari 2012

Klättar upp igen!

Det gick faktiskt!! Klättrar upp för stegen igen efter att hamnat en bit ner pga trasiga steg osv. Offerkoftan slängdes in långt ner i garderoben, och hoppas den ligger där ett tag. Sömn och att få skriva av sig hjälpte otroligt mycket! Sen har jag underbara människor ikring mig! Tusen tack alla som finns där för mig och min familj! Har fått erbjudande av fina människor som vill låna barnen så vi kan få rå om varandra och vila lite, det erbjudandet gjorde mig rörd och kommer vi att utnyttja när vi kan få till det!
     Tänkte från början igår inte alls va med på någon pizzabakning och öldrickande. Men va dagen led hitta jag energi att börja städa och fixa. Va även ute en sväng med de stora och den lilla sov i vagnen. vi byggde snögrotta! Sen in och fortsätta fixa inför kvällen. Blev en lyckad kväll även om pizzabaket va ett test projekt, så tror jag vi snart kommer att göra det igen och lärt oss lite i alla fall. Så har jag även kommit till insikt med att baka pizza inte är fullt så enkelt som det ser ut. Det va sammanlagt 8 barn och 7 vuxna och funkade hur bra som helst tills de började bli lite för trötta. Lilleman fick feber också, men sov hyfsat i alla fall!
Hade en ganska intressant och bra diskussion här på kvällen.  Handlade om att är det en rättighet att kunna skaffa barn? Som heterosexuell, homosexuell och som syskon. Ja det gick faktiskt så långt att syskon även va inblandad i disskussionen, nu tycker jag att det va ganska befängt, men kanske ändå något som kan hända. Det va väl famförallt rätten att skaffa egna biologiska barn till vilket pris som helst som var diskussionen. Handlade alltså om att det va en kvinna som ville operera om sig till man, men skulle frysa sina ägg för att senare kunna skaffa barn om hon/han ville det. Blev ju då också en massa prat om homosexualitet och har man valt någon av samma kön, då hade man valt bort att skaffa barn. Det tyckte då inte jag, eftersom jag ser inte som ett val att bli homosexuell eller att man blir kär med könen utan i personligheter. Då la någon upp att ja tänk om det är syskon som ej växer upp med varandra och sen träffas och blir kära, ska de då också få skaffa barn eftersom vi hela tiden flyttar gränserna för vad som är okej? Ska vi mixtra med naturen? Och vart sätter vi gränsen? Intressant diskussion ändå med en fråga om vad som kommer näst? Kan allt utvecklas till det bättre, eller kan det bli sämre och hur vet vi när skillnaden blir? Istället för att se det som en rättighet att skaffa barn så kanske man ska införa en hårdare skyldighet på att ta hand om de barn man sätter till världen och man kanske till och med ska ha ett godkännande innan man skaffar barn? Ja lite funderingar som ni gärna får kommentera :) Hoppas detta inte missförstår för det kan verkligen va svårt att få ner hur man tänker i text, så verkar något helgalet eller knasigt så kan ni ju va snäll och säga till!

Bjuder på några bilder också! Pappan i huset gör jättegod pannkaka, det är barnen överränns om!


     Idag har lilleman inte vart så kry. Erik och Anders de tog en sväng på skotern i alla fall. Isabelle hon skulle leka ute en stund, men blev bara en liten stund, så hon ramla på isen och ville komma in igen. Fixat med papper och räkningar idag ( klapp på axeln) det i sig e ju ganska deprimerande, se pengar komma in och sen försvinna lika snabbt igen. Och hur man än gör så räcker det aldrig till. Men vår båt är tätad och nu gäller det bara att ösa ur allt vatten som är i! Hoppas ni haft en bra helg! God natt!

Inga kommentarer: