onsdag 29 februari 2012

En dag med lite blandat.

Bläk vilken natt :(  Isabelle börja tjorva mellan nio och tio i går kväll och sen höll det på hela natten. Och inte  bara hon kan jag ju tillägga. Tur för mannen att han sov på hotell i Stockholm! Inte så mycket till människa idag. Natten till igår då sov jag från strax innan åtta till kvart i sju med bara några få uppvaknande och kände mig liksom på gång ännu längre upp på stegen. Men nu har jag nog ramlat några steg ner igen. Sömnen är SÅ viktig för mig, hur är det med er? Klarar ni er på lite sömn eller hur är det när ni sovit för lite hur känns det då? Det är bara att bita ihop, ha barnen hemma från förskolan eftersom Isabelle har feber och man väger om man orkar släpa ut två sjuka barn ( Jonathan och Isabelle) i bilen, åka två mil för att lämna Erik, sen efter fem timmar göra samma sak igen, nej det orkar jag inte. Och jag kan väl inte säg att det känns som att jag kommer att orka va en bra mamma hemma heller, Har redan hunnit bråka 20 gånger minst denna förmiddag.

Där blev jag avbruten av barnen och fick mig en tankeställare medan jag skrev, det blir ju inte bättre än man gör det heller. T med barn kom förbi och det lektes lite i alla fall. Men Isabelle va inte på topp. Jag och T börja fixa med en hemsida. Men gav upp efter ett tag med massa barn ikring oss. Efter att de åkt hem så bestämde vi att vi skulle gå ut. Barnen tog på sig flecce galonställen och ut och lekte i vatten pölar, det va lycka för barnen! Jag bytte vagns del tiill Jonathan och gick ut jag med.  Erik ville åka kälke i backen uppifrån Fridsborg. Så ringde T igen och hon kom med sina barn med. Visa sig dock att Isabelle va alldeles för sliten för detta Efter mycket grin och skrik från både minsta och mellersta så somna i alla fall bella en stund. Erik ville göra något och va tänkt att åka till farmor och farfar, men de va inte hemma. Så vi satte oss och byggde lego iställe. Mycket uppskattat från den äldre sonen! <3  Sen väckte vi upp Isabelle, käka middag och trottsa sjukdomar och halka och gick bort och firade A som fyller idag! Min man kom som en ängel hem till läggdags av barnen och nu e jag slut som artist och ska sova, hoppas jag!  God natt!

Inga kommentarer: