lördag 7 februari 2009

Lurad på 8 grader...

Idag har vi varit till Bydalen och åkt skidor. Jag , pojkarna, Ove och Robin. Innan vi åkte upp ringde jag tjänsten de har för väderinformation, där sa de att det va -10 grader och uppe på berg -8 grader. Men de måste ha menat att man skulle plusa ihop de båda för när vi kom upp va det -18 grader :S. Men vi åkte ändå.. Jag hyrde slalomskidor, i vanliga fall och de senaste 4-5 åren har jag åkt blades (korta skidor). Det va ganska ovant och tungåkt med skidorna:P Men fick nog till det. Vi åt jättegod mat på restaurangen:) Så blev det nog inte så många åk som det skulle ha blivit om det va lite varmare...men vi åkte på bra ändå tycker jag. Skulle va kul om Anders också vill lära sig, tills våra egna barn ska åka. Samtidigt förstår jag honom, för det finns en liten historia bakom, varför han aldrig lärt sig....
Igår jobba jag 6 timmar på Ovikens förskola/fritids. Det gick bra. Mindre bra hade det gått hemma, Erik hade grinat mest hela tiden sa Anders. Han e förkyld och så är det fyra hörntänder som kommit ut och håller på att tränga upp:( Anders han e krasslig han med, så det va väl inte en så bra kombination....
I morgon hoppas jag på en lugn dag:P Men vi får väl se vad som händer. Har haft tråkigt som bara den på kvällarna nu och varit trött och sliten både dag som kväll...men om jag skulle ta och äta järntabletterna lite regelbundet som barnmorskan sa, så kanske det går till sig. Har ju haft genanta problem sen vi var på semester och sen jag blev gravid. De hade nästan försvunnit och myset med karln va bättre än på ganska länge(sen november)...men nu verkar problemen va på väg tillbaka:( Får väl lägga mig i ett bad med filmjölk kanske, har hört att det ska hjälpa.
Nu ska jag ägna sonen lite uppmärksamhet:P

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackare! Jag vet hur det känns! Har du sökt läkare? Det gjorde jag efter att ha plågats för länge. Fick hjälp och är så glad för det!