tisdag 17 februari 2009

Uppdatering!

Ja nu va det ett himla tag sedan sist..fredagen for vi till stan som planen var. Tittade på bilen och blev väldigt intresserade, det ända som fanns att klaga på var väl klädseln som e beige, ljus. Jag ville titta på en säng med, för vi behöver en. Men då sa Anders" det blir inge av med det förrän att jag har garanti på att det blir någon action i den.... " Hm sa jag och tyckte att han hade väl ett levande bevis med Erik och ett till på g:P Han tyckte tydligen inte att det räckte...Blev bjuden på middag på athena. Va så spänd på att beställa deras tornado(vet inte hur man stavar det) med murkelsås, hört att den skulle va sååå himla god, visst va det gott, men blev en besvikelse när man förväntat sig så mycket.
Lördagen poade vi väl på här hemma och eftermiddagen ägnades till att göra mig iordning i alla fall och Anders krånglade i föuset och fick inte bort jouren...men sen gick det i alla fall. Hade en mycket trevlig kväll med mycket trevligt folk. Blev rätt sent när man kör, men det får man ju ta. Maten var jättegod! Erik hade varit uppe tills strax innan elva, men han sov inge längre än till åtta i alla fall, nu får man ju va glad att han sov till åtta, visserligen va det en matning vid fem med tror jag:P
På söndagen ägnade jag och Erik till att hälsa på folk. Först va vi och lämna tillbaka bilen till Ove och Anneli ,va där ett tag. Sen åkte vi till Åbbåsen och hälsa på Björn (som va hundvakt) och Monica som masat sig ut hit från stan. Efter det blev det även ett besök i Bölåsen. Hade velat vara där lite längre och hunnit prata mer med Elin och Tim. Men Erik hade bara sovit 30 min under dagen, så han va ganska less på att fara runt tror jag:P Fick pannkaka i bölåsen och att ta med hem till Anders med! Tack underbara Eva!!!
Måndag var det jobb i Hackås,det gick bra, va inne på småbarnsavdelningen hela dagen. Sen bytte jag och Carro, så att hon skulle få jobba 100% och jag 50% resterande av veckan...så att jag va på "mellan avdelningen" idag. Så var det meningen att jag skulle va ledig i morgon och fredag. Men Carro måste va hemma med barnen som e krassliga, för att Mogge hade någon obligatorisk närvaro i morgon...
Känner mig konstig och som att jag aldrig blir fri förkylningen, utan hällre som den tar om..e så fruktansvärt trött hela tiden...hoppas det går över snart!!!
Massa svammel och pladder, men att läsa e ju frivilligt:P

1 kommentar:

Anonym sa...

Söööt son du har :)!! Jag har aldrig sett honom ju men kollade bilderna i din blogg från julen. Han e lik mamma :). Hoppas allt är bra me dej. Kramar Helena (du vet Härdal, Annelis kompis hehe)