lördag 4 juli 2009

Hopplöst fall...

kan man säga om mitt bloggande och om mina urinvägar...
Har hänt en del sen sist, men kommer att försöka fatta mig kort...
Midsommarafton hämta vi grabbarna och de var sen här till fredagen den 26/7. Under den veckan va vi iväg på jamtli och storsjöbadet. Det var varmt och fint väder hela veckan, som ni alla själva säkert njöt av...själv tycker jag så klart att det e bra med fint väder..men hade önskat lite svalare pga min otymplighet och att jag inte får bada...
Förra helgen, på lördagen va vi bjudna på mat, inte mindre än på två ställen, eftersom jag inte hade skrivit upp och tänkt klart när jag planerade...men vi åt uppe i fastgården och sen gick vi till grannarna och fick en andra efterrätt där. Anders han drack pilsner... så han va inte i form förns mitt på dansöndagen:P
Min telefon tog sig ett dop i Eriks pool, så den fungerar inte som den ska, så har införskaffat en ny..
Erik han badar sig helst igenom dagarna...han e en riktig fisk han:P
I onsdags så kom den kära UVI och bosatte sig hos mig igen...va till läkarn och han rådgjorde med de i stan, de satte in mer antibiotika med förklaringen att det kanske varit för kort behandling... jag åt ju i 14 dagar...men men...så sa läkarn även att om jag fick ont åt ryggen eller feber så måsta jag höra av mig till stan...fick så klart ont åt ryggen, så va in en sväng på undersökning idag...men det va tydligen lugnt för jag fick komma hem igen och ska fortsätta äta den medicin jag ätit och ta kontakt med dem efter helgen...
Igår va det grillkalas hos Martin, tyvärr va vi lite sen eller snarare två timmar sen..så det va många som börja åka hem när vi kom..vilket va lite tråkigt...men det va trevligt ändå och Marit ska ha stort tack som passa Erik under tiden!
Har även slarvat bort plånboken på Coop...så e det någon som sett den skulle jag bli glad av att få tillbaka den... himla massa telesamtal blev det pga det i alla fall och att man e ganska låst på pengar...de har ju stängt banken i myrviken också:(

Två av mina vänner har ju blivit mamma också en va ju ganska länge sen och för andra gången... Den 12/6 kom Maya, lilla syster till Hampus till världen...stort grattis Ullis och Nicke!
Den 2/7 kom Nathalie till värden..stort grattis Ove och Anneli!
Har sett båda underverken....de e såå söta!!
Blev inte så jättelångt..men långt nog..så nu ger jag mig..och ska försöka än en gång att bättra mig på att uppdatera:P

Inga kommentarer: