torsdag 10 september 2009

En tråkig uppdatering, men med jättefin bild:)

Ja så har det nästan gått en vecka igen då...

Lördag: Då var det uppvaktning av Jenny och Ulrika uppe i gårn. Sen hade farmor och farfar Erik, så jag fick vila. Hade jätteont i huvudet.

Söndag: Va upp till Kusböle och åt korv med bröd där. Erik börja bli förkyld. Jag och barnen + Ulrika och Jenny till stan. Tjejerna hjälpte mig att storhandla..stort tack till dem! Erik hade feber när vi kom hem:(

Måndag: Då for vi på dollarestore. Jag och barnen+ Carro. Börja fixa med mitt häng/torkrum för tvättkläderna. Gick runt kyrkan/skolan med barnen i vagnen. Erik forsatt förkyld och feber,

Tisdag: Forsatte med att fixa torkrummet. Carro med familj kom hit och käka middag här:) Sen simma jag och Carro i myrviken. Erik forsatt förkyld.

Onsdag: Jag och Malin tog en promenad runt kyrkan/skolan. Erik klaga att det va aj..aj när jag tog febern på han, så for ner på BVC. Det va rött men ingen inflammation Så vi skulle köra med neseril. På eftermiddagen for jag och Isabelle till stan. Erik fick stanna hemma med pappa eftersom han va så förkyld. Handlade två par skor åt Erik. Men han kunde bara ha´det ena paret:( Sen blev det påfyllning till kylskåpet och skafferietCoop. Efter det blev det nyttigt fika hos en vän som man träffar alldeles för sällan Va inte hemma förrän 22.30.

Idag: Har jag stökat på med klädsortering..tar aldrig slut...men nu e det nog inte såå mycket kvar:P En stor sak som tyngt våran ekonomi har som det ser ut löst sig, vilket är enormt skönt. Och av andledning till det måsta jag åka en sväng till Svenstavik. Lämna först av sexhjulingen hos Carro med familj, de ska låna den någon dag. Fick även lämna min gnälliga/sjuka son där medans jag for till svensta. Erik e nog lite små kär i Carro, han diggar henne jättemycket. Fick middag i kövra..underbart att slippa laga:) Sen for vi hemöver. Erik blir inge bättre. Han äter inge bra heller..vilket är jätteovanligt när det gäller han och feber har han. Så i morgon får jag väl ringa BVC igen om det inte blivit bättre. Erik lade sig först strax efter sex. Men när jag kom hem från simmningen med Carro, då va han vaken och jätteledsen. Så då fick han komma upp och titta på Idol med mig. Lite neseril och varm saft fick han med. Hoppas han kan sova nu. Lilla tjejen har börjat sova bättre ( peppar peppar ta i trä) I natt va det rekord med 5 timmar innan hon vakna och ville ha mat. Dessvärre hosta hon och stonka på ganska mycket under morgonkvisten. Hoppas hon klarar sig från att bli lika sjuk som sin bror. Koliken har varit bättre, men inte bra, förrän idag, ikväll har det inte varit något skrik alls(peppar igen). Känner mig snorig och har ont i halsen jag med i kväll:( Men i morgon blir det pysselkväll i alla fall..om det är någon som vågar sig hit med tanke på förkylningen...

1 kommentar:

Annichen sa...

det var verkligen en fin bild du hade fått till på barna! ;D